Vad gör DIG lycklig?

Ordning och reda.
Struktur.
Förberedelse.

Det är så mycket jag föreställer mig när jag ställer den frågan till mig själv? 
För sanningen är att det svaret ändras ju hela tiden.
Mitt hem till exempel, det är mitt tempel...min oas.
Det är jätteviktigt för mig att mitt hem ger mig den där lugna trygga känslan.
Sen är det saker jag vill köpa till hemmet eller göra för att den känslan inte ska försvinna...men gör det mig lycklig? 
Jag vet inte? För det är ju alltid saker man vill ändra på, ta bort, lägga till.
Så man är ju egentligen aldrig riktigt nöjd.

Träningen får mig att må bra, otroligt bra faktiskt.
Men får en snygg fast kropp mig att bli lycklig? 
Kroppen förändras med tiden och om 20 år kommer jag knappast att se ut som jag gör nu....kommer jag bli olycklig då...nä knappast.
Så då är den där kroppen en liten bonus men inte det som gör mig lycklig.
Min hälsa är superviktig för mig utan många uppenbara anledningar.
Så träningen är nog mer för hälsan än för "beach 20**".
Pengar då!!! Det gör väl många lyckliga...eller? 
Jag vet att jag mår väldigt bra när jag vet att jag har ex antal slantar på sparkontot...men är det en lyckokänsla? Nä snarare en trygghetskänsla.
Det är en bra känsla att kunna köpa det man önskar sig....men det gör mig inte lycklig.

Vad gör mig lycklig? 
Svar: mina barn, mina vänner, min familj 🌸
Jag tar en liten risk här och gissar att det är det enda riktiga svaret för mång...nästan all.....nä...ALLA!! 

Har man inte någon i sitt liv att älska, att bry sig om....då kan man nog aldrig bli riktigt lycklig.
Ni kan säga vad ni vill men jag tror inte att materiella saker kan ersätta känslan av att älska någon.

Jag är tacksam för alla i mitt liv 🌸

Extra tacksam är jag för Ann-Britt som erbjöd mig sin senaste Dan Brown bok som hon köpt.
Den ska jag läsa med omsorg 😉
(null)

Sen är jag väldigt tacksam för min älskade pappa.
Han va här igår med Romina och Rickard, vi åt en god lunch och njöt av varandras sällskap. 
Sen sa pappa att han hade lite saker till oss i bilen.
Vi fick massa olivolja, pasta, oliver m.m....bara så där ❤️❤️ hur snällt är det liksom 😍
(null)

Love you dad ❤️

Sen knackade på dörren för en stund sen.
Det va leverans från Tinas matkasse 😊
Så den här veckan ska jag mumsa på detta:
(null)

Spännande att prova dess rätterna.

Nu ska jag strax lägga mig.
Det blev en lång natt för mig, jag somnade väl vid 05.00....sen ringde klockan 09.00.
Naglarna fixar ju inte sig av sig själv 😉
(null)

Sen efter att Hanna fixat mina naglar va det raka vägen till gymmet.
Sen hem och fortsätta med skolarbetet.
Vips så är klockan snart 22.00 och jag känner verkligen nu att jag inte fått mina timmar med sömn.
Så det ska bli skönt att lägga sig och få lite "skönhetssömn" 😉
Imorgon har jag en examination så då måste man vara alert ju....wish me luck 🙏🏻❤️

Natti natti 😊
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0