Överlevde första dagen

Ja med nöd och näppe 😅 nä nu skojar jag med er. Det va faktiskt helt okej, har saknat dom små vildingarna.
Allting känns så rätt när man är ute på VFU, det är där det händer liksom.

Imorgon kavlar jag upp armarna och hoppat in i utmaningarnas arena.
Jag är dock helt slut i huvudet nu när jag satte mig i soffan. Man tänker inte ens efter eller känner efter hur kroppen egentligen skriker efter vila.
Men det tar inte slut än, inte riktigt än. Nu ska jag kolla igenom min lektionsplanering. 
Den 14 ska jag hålla i min egen lektion och då kommer min VFU lärare och hälsar på. Så innan dess måste jag ha gjort en fullständig planering och helst ha provat den några gånger så att den sitter. 
Den här veckan är kort med alla röda dagarna så jag satsar på att läts känna eleverna lite mer nu....eller se till att dom kommer ihåg mig bara hehe. 

Satt och räknade ihop Lavas majblomförsäljning innan. Det blev inte mycket i år men det va ändå bra för Lava att fö insikt i vad det innebär att sälja saker.
Hon vill gärna göra det men är väldigt osäker när det väl kommer till att gå ut och sälja. Sen känner väl jag mig inte så trygg med att hon går och knackar dörr själv heller.
Det är sorgligt egentligen, hur vårt samhälle har utvecklats.
Man vågar inte släppa sina barn på deenklaste  sakerna. 
Livrädd att någon ska skada dem. 
Förr i tiden gick barnen flera kilometer för att handla själv eller bara för att gå på upptäcktsfärd.
Idag låter vi dom inte gå utanför dörren om dom inte har en mobil med sig.
Måste kunna nå dem oavsett tid på dygnet.
Förr i tiden fick barnen arbeta med sina föräldrar, lära sig "hårt arbete" och förmånerna som kommer med det.
Idag vågar jag dom sagt inte ens låta min dotter gå och sälja majblommor själv,

Åt vilket håll är vårt samhälle på väg.
Vi säger in i framtiden.
Jag säger neråt i avgrunden.
Iallafall i vissa aspekter.

(null)

(null)

Lite grönt att smycka bloggen med och ett handskrivet brev som Nova gjort till Lava.
Tyckte det va så gulligt ❤️

Ha en fortsatt trevlig kväll...go natt 😊✨

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0