Hungrig

Känslan när man sätter sig på tåget och man redan känner kurret i magen. 
Gröten är inte längre tillräckligt...men min kropp konverserar inte med min hjärna. Jag behöver inte mer än så ändå vill magen ha mer mer mer!! 

Jag gjorde en snabblunch imorse. Linser, broccoli och kikärtor. 
Jag kan vara pragmatisk med allt annat så varför inte detta.

Sömnen infann sig inte igår så jag tänkte på hur jag kunde ordna så att jag har lite bättre koll på maten jag äter. 
Jag kom fram till att jag skulle göra det enkelt för mig. Inte för många ingredienser va svaret. 
Använda decilitermåttet när jag ska fördela upp maten. Enkelt och smidigt.
Då har jag en måttstock att gå efter. 

På vardagarna kan jag göra det enkelt för mig och sen på helgen jag göra nåt lite extra. 
Jag tror detta kommer bli jättebra. 
Sen får jag kombinera det med lite mer träning, har varit lite lat sista tiden. 
Kylan och mörkret är den effekten på mig.

Nu är jag på väg till Malmö, lite handledning. 
Jag fick lite feedback i går och det känns som vi har koll på läget. Skön känsla!! 

Det slog mig att det är den 1 dec imorgon och jag har inte köpt nån kalender 😬
Har heller ingen koll på julkalendern iår. 
Det blir lite sånt jag får ordna idag. 

Igår åkte jag, Viktor och barnen till Väla en sväng. Sen hängde dom med hem och spelade lite spel och fikade. 
Efter det stanna Nova kvar hos mig och vi klädde granen. 
Riktigt fin blev den 😁

(null)

(null)

(null)

Nu anländer tåget alldeles strax, dags att springa till nästa 😊 

Hej hej!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0