Dagens middag frÄn Linas

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Skynda skynda skynda..,,effektivisera 😊
Det Àr allt som ekar i mitt huvud just nu.

Jag och barnen Àr pÄ innebandytrÀningen nu.
Lava lÀser det sista i sin bok och jag ska se om jag kan bli klar med min sjÀlvvÀrdering.

(null)

Försöker fÄ henne till att lÀsa lite istÀllet för att direkt plocka fram plattan.
Vill att det ska vara en sjĂ€lvklarhet att ta med sig boken istĂ€llet för plattan om man ska nĂ„nstans. 
Jag lyssnar nĂ€r Lava berĂ€ttar om boken som hon lĂ€ser och jag hör att hennes lĂ€sförstĂ„else verkligen Ă€r bra. SjĂ€lvklart behöver hon fortsĂ€tta att utveckla den men det Ă€r Ă€ndĂ„ roligt att höra henne berĂ€tta en hel bok pĂ„ över 200 sidor...i detalj 😅

Nu ska vi nog lĂ„na boken "Rum 213" sĂ„ vi kan lĂ€sa den tillsammans. Har blivit sugen pĂ„ att lĂ€sa igen nu nĂ€r man hör alla barnen berĂ€tta om sina böcker. 
Fast nu vill jag lĂ€sa MED barnen...typ som kvĂ€llslĂ€sning. 
DÄ fÄr man en stund tillsammans...utan plattor och mobiler...bara jag, barnen och bokens vÀrld.

(null)

Underskatta inte böcker mina vĂ€nner!! 
LĂ€s för era barn, lĂ„na hem böcker till dem. 
Ni anar inte hur mycket det kommer hjĂ€lpa dom. ❀❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0