En dag på kullaberg 😊

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null) 

Det va varmt i luften när vi klev ut ur bilen.
Jag hörde vågornas brus och kände doften av hav. 
Det va fullt med ljud och ända så tyst på nåt sätt.
Fridfullt....hemma!! 

Tanken svepte snabbt förbi mig...."här vill jag bo" sen försvann den lika snabbt som verkligheten kom ikapp mig.

Undrar om man hade uppskattat det lika mycket om man bott här? 
Jag tror att jag hade det.
Så länge jag får vara nära naturen så känner jag ett lugn, en inre frid.

Nu ligger Nova bredvid mig och andas lätt.
Jag vet att jag kommer sova gott inatt. 

Många tankar snurrar i huvudet nu, både positiva och mindre sådana. 
Behöver sortera ut dem tror jag. 
Behöver kassera vissa och omfamna andra.
Det finns begränsat med plats och den plats jag har är dyrbar. 
Jag har inte tid att slösa på onödiga negativa, oroliga, osäkra tankar. 

Men jag antar att det är lättare sagt än gjort. 
Tankarna är det som gör oss till dem vi är, det är dom som i princip styr oss och hjälper oss fatta de val i livet som vi gör.
Våra tankar kan vara otroligt kraftfulla, oövervinnliga och ibland fullständigt destruktiva.

Våra tankar gör att vi ser oss själva på ett eller annat sätt.
Vår självbild är en reflektion av våra tankar.
Snedvriden ibland tyvärr!! 

Klockan är 00.00 nu ⭐️ och en våg av känslor och minnen sköljer över mig. 
Det är med dom som jag nu sluter ögonen och försvinner in i drömmarnas värld. 

God natt och sov så gott ✨🌹

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0