Oväntade presenter

Visst är dom där spontana presenterna dom bästa 😍
(null)

Det är liksom sånt som får en att orka fortsätta lite till. När man är helt slut och bara vill lägga sig under en sten nånstans....då kommer dessa små ljusglimtarna 🙏🏼⭐️

Nu är det teet och två riskakor som får bli min sista måltid innan sängen kallar.
Imorgon är det examination som gäller, sista delen på den här VFU kursen. 
Det har varit otroligt givande och ögonöppnande och jag går därifrån med en lite lite mer fylld ryggsäck.
Har sagt det innan och jag säger det igen, att jag har den bästa handledaren ever 😁 
De diskussionerna vi haft och de råd, den guidning han ger mig är jag så tacksam för.
En bättre pedagog än honom får jag nog leta länge efter 😊🌸
———————————————————————————-

Smärtan har funnits där ett tag nu. 
Jag har försökt på alla sätt jag kan att finna en logiskt förklaring till den.
Jag har ännu inte hittat nån.
Den där oron som gnager i mig försvinner inte. 
Nästa steg är att ringa det där samtalet som jag verkligen inte vill ringa. 
Att slå numret som jag gjorde för tre år sedan, när allt ställdes på sin spets. 
Jag vill inte göra det. Men nu har det gått så lång tid och jag behöver få svar. 

Det som är fel att min rygg. 
Jag började för ett tag sedan att känna en ömhet på högra sidan av min rygg. 
Jag trodde att jag hade legat dåligt över natten så jag tänkte inte mer på det. 
Sen så övergick ömheten i en smärta och den har varit konstant sedan dess.
Jag har kunnat träna och köra på som vanligt men smärtan har varit med mig hela tiden..varje dag.
Nu känner jag väl att den här smärtan borde gått över vid detta laget, så då kommer direkt de negativa tankarna och oron.
Jag lever alltid med tanken och medvetenheten om att det finns en risk att sjukdomen kommer tillbaka. 
De tankarna är med mig varje dag och jag har lärt mig att leva med dem. Men när sånt här händer så är det väldigt lätt att falla tillbaka ner i hålet.
Men jag ska först och främst ringa till vårdcentralen och be dom boka en tid till onkologen. Eller så får jag ringa Martin och be honom om ett möte. 
Det värsta av allt är att jag avbokade vårt möte för ett tag sedan, för att jag ansåg att det va onödigt. För jag mådde så bra och hade gjort det under en lång tid.
Men det va kanske en naiv tanke. 
 Vi får se, just nu försöker jag fokusera på att bli klar med min VFU så jag kan släppa det sen. 

Nu säger jag god natt och önskar er en trevlig helg. ⭐️✨🙏🏼

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0