Tågersättning

Mycket folk trängs på perrongen, samtliga ska in i mon buss och tittar förväntansfullt på mig när jag kör in mot trottoaren.
Dörrarna öppnas och dom frågar "Halmstad?" 
Jag förklarar vänligt att jag ska köra mot Gantofta och att se får vänta på en annan ersättningsbuss.
Deras förväntansfulla ansikten förändras till en grimas och de går fräsande, spottande från bussen. 

En vardag för mig när jag jobbar.

Just nu är jag i Landskrona och ska snart köra tillbaka mot Hbg.
Sen är det slut för idag.
Borde vara hemma vid 02.40 ca om jag har tur och inget oväntat händer på den sista turen.

Idag har varit en rörig dag. Inte själva dagen i sig men i mitt huvud.
Tankarna har vandrat iväg mer än dom brukar och det har väl känts sådär.

Tankar på vissa personer, på avsaknaden och plötslig tystnad.
På hur livet bara förändras i ett ögonblick den en dag till en annan.
Hur man så gärna vill finnas där men inte riktigt vet hur. 
Det är jobbigare vissa dagar än andra och idag känns det lite extra. 
Jag har ett stort hjärta och om man väl har fått en del av det så kommer man alltid ha den delen.
Även om man inte pratas vid eller ses så kommer den delen att värderas lika högt ändå. 

Livet är för kort för att slösas bort på hat och bitterhet. 
Det kommer ändå inte vara det som man kommer ihåg när det är dags att vandra vidare.
Så jag vill gärna inte slösa den tiden jag har på sånt. Det är bättre att förlåta och gå vidare.
Varje gång jag gjort det så har en börda lättas den mina axlar. Det är bevis nog för mig.

(null)

God natt där ute, sov så gott och va rädd om varandra ✨⭐️❤️  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0