Valen vi gör...

Livet är fullt av svåra val, allt vi egentligen kan göra är att välja en väg och aldrig se tillbaka. 

Men det är inte alltid så lätt.
Det förslutna spökar allt för ofta.
Det gör vägen så mycket svårare att följa.
Det gör ibland det nästintill omöjligt att fortsätta gå.
Benen växer fast i marken där jag står.
Oförmögen att röra mig....fast jag vill....eller?

(null)

(null)

Ibland känns allt så långt borta.
Men egentligen är det säkert rakt framför mig.
Rädslan för att....hoppa...är starkare än längtan efter...själva hoppet. 
Kommer det vara så här.
Kommer jag att fortsätta att tveka, blunda....hur länge då? 

Jag vet inte....just nu är jag för trött för att ens tänka på det.
Nu vill jag bara blunda och låta tankarna tystna.
Dom ljuder hela tiden, viskar, skriker....väsnas.
Nu vill jag ha tystnad. 
Så drömmarnas värld...här kommer jag.

Om  några minuter är klockan 00.00. 
Midnatt....då förvandlas den vackra prinsessan och allt blir som vanligt...eller? 
Nej! Inte i denna sagan...eller hur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0