Kalas och jobb

Det är vad som står på agendan idag.
Nova och Lava är i skrivande stund hos grannflickorna på kalas. Sedan kommer pappa och syskonen hit och firar honom.
Efter det ska jag jobba, köra tågersättning till Hässleholm 😊👀

Så när jag kommer hem kl 03.00 inatt lär jag vara ganska slut.

(null)

(null)

(null)

(null)

Imorse gjorde som vanligt min superdupergröt.
(null)

Jag kör just nu med operation övertalning. 
Vill att barnen ska få en lika bra start på sin dag som jag ju. 
Så jag förbereder dom på det kommer bli gröt nu ett tag på morgonen. 
Dom får välja vad dom ska ha på (inte äppelmos eller nåt som innehåller 100 % socker). Jag vill att dom ska vara delaktiga i sina måltider och ha en förståelse för varför vi äter som vi gör. 
Jag vill att dom förstår att alla val vi gör påverkar oss på ett eller annat sätt. Så att dom till slut när dom ska fatta dessa beslut själv kan göra bra, ansvarsfulla, hälsosamma val.

Jag tror att dom kommer uppskatta det i det långa loppet. 
Behandla din kropp väl, ge den vad den behöver....inte vad den vill ha.

Kram på er 🌸

Gårdagens middag
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0