Kalas på yoump 😊

Sista dagen med presenter och tårta.
Idag hade Nova sitt barnkalas på yoump.
Alla hade jätteroligt och va helt slut när kalaset va över.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När vi kom hem så hängde Novas kompis Ebba med. Det blev lek ett tag till hennes mamma hämtade henne. 
Sen lagade jag lite mat, lyssnade när Nova gjorde sin läsläxa. 
Tjejerna badade och sen va det dags för dom att sova.

Imorgon är det första dagen i skolan.
08.15 ska jag vara där, det betyder att alarmet ljuder ganska tidigt imorgon.
Just nu....i denna stunden känner jag inte alls att jag vill dit.
Pressen och ovissheten om hur detta året kommer bli surrar runt mig som en envis fluga.
Jag är en person som vill ha kontroll, just nu känner jag inte att jag har det.

Jag börjar sakta men säkert att bygga upp alla de kraven som jag har på mig själv. 
Just nu är grunden lagd men om några veckor vet jag att jag står och tittar på en jäkla pyramid.
Jag vet inte varför jag gör så här mot mig själv, varför jag peggar upp allt för att kunna missa slaget.
Kanske presterar jag bättre under all press?? 
Kanske? Kanske inte!! 

Det är förvisso så man utvecklas, genom att misslyckas.
Genom att sätta upp mål och våga tro att man kommer klara det.
Genom att känna stinget av besvikelse när man ser det där jobbiga U:et i betyget.
För det är det som ska leverera motivationen.
Det jobbiga ska användas som en trigger för att kämpa ännu mer.

Så nu börjar året, wish me luck!! 👊🏼

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0