Bio 😊

En kvĂ€ll med spĂ€nning, glĂ€dje, tĂ„rar...ja en vanlig fredagkvĂ€ll med andra ord. 
Men nu utspelade denna kvĂ€llen inte sig pĂ„ hemmaplan. 
Idag va vi pÄ Bio.
Jag, barnen, Viktor, Sandra och Ann-Britt 😊

Vi sÄg DraktrÀnaren 3.
Verkligen en jÀttebra film som bÄde jag och barnen rekommenderar.
Alla satt med grĂ„ten i halsen och ögonen rinnandes nĂ€r slutet nĂ€rmade sig. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nova behövde nÄgra fler nÀsdukar och nÀr vi satt i bilen pÄ vÀg hem kom det fram varför.
Hon hade börjat tĂ€nka pĂ„ Gizmo. 
TĂ„rarna trillade ner för hennes kinder medan hon berĂ€ttade hur hon saknade sin bĂ€sta vĂ€n. 
Mitt hjÀrta gick sönder lite men jag försökte ÀndÄ förklara för henne att om man behöver grÄta sÄ ska man göra det. Inte hÄlla inne det.
TÄrarna Àr kroppens sÀtt att lÀtta pÄ trycket.

Det Ă€r okej att sakna, att grĂ„ta. 
Det kommer vi göra mĂ„nga gĂ„nger under vĂ„rt liv. 
Sen om det Ă€r ett husdjur, en familjemedlem eller en vĂ€n....det kvittar. 
TĂ„rarna kommer trilla oavsett.

NĂ€r vi kom hem satte hon sig pĂ„ golvet och i vanlig ordning sĂ„ kom Turbo fram och hĂ€lsade. 
Fast denna gĂ„ngen tog hon in honom i sin famn och grĂ€t lite. 
Hon sa till honom att det va okej att sakna Gizmo. 
Turbo brukar ofta krĂ„ngla sig ur hennes kramar men denna gĂ„ngen satt han kvar. 
Underligt kanske men samtidigt kĂ€nner djur av vĂ„ra energier och hennes va i detta lĂ€get lĂ„g, sĂ„rbar. 
SĂ„ han stannade kvar just den lilla stunden som behövdes ❀

Nu ska jag dricka mitt te och sen lĂ€gga mig. 
Det har varit en lĂ„ng dag idag men present handling m.m 
Nu ser jag fram emot en stund i min ensamhet.

God natt ✹

(null)

(null)

Frukosten ❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0