Sjuk

Min tur att bli sjuk nu. 
Jag satt och nästan skröt igår om att jag aldrig blir sjuk. Universum hörde och gav mig vad jag förtjänade. 

Så inatt kämpade jag till klockan visade 01.00 sen gick jag upp och tog en febernersättare. Två för att vara exakt.
Sen kunde jag efter ett tag somna. 
Sömnen va orolig och när klockan ringde imorse så va jag allt annat än pigg.

Lakanen va blöta och det första jag gjorde va att ta en dusch. 
Tabletterna hade fortfarande verkan så jag åt lite frukost och sen åkte jag till skolan. 
Nu sitter jag här och ska läsa lite i min bok. 
Jag ska försöka vara här dessa lektionerna sen blir det soffan resten av dagen. 

Hatar att vara sjuk. 
Sen blir man lurad av dessa tabletterna. Man vet liksom inte om man är frisk eller inte. 
Men jag avvaktar ett tag och ser om febern kommer tillbaka, gör den det så åker jag hem. 

Ha en fin dag idag 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0