Kvällen närmar sig!

Nu har jag varit duktig, har varit och tvättat bilen och städat den inför långfärden på söndag (ullared). Sen har jag varit och "hjälpt" min moster att möblera om (e lite svårt i mitt tillstånd när jag inte får bära något hehhe).

Hon e rolig min moster, Monica heter hos förresten.
Vad är det med äldre människor och att samla på S K I T....allvarligt alltså!!!

Man hittar en massa porslinshundar och katter och dammiga koppar som "är bra att ha". Nä! jag har aldrig fattat det där med att spara en massa skit, visst det har kanske ett sentimentalt värde men ALLT kan väl inte ha det och även om det har det vilken respekt visar man det genom att låta det stå och bli övertäckt av damm.

Men det är inter bara den gamla generationen hehe, nu när vi flyttade till lussebäcken så rensade vi ut vårt förråd och GUD med skit vi hade. Nu i vår nya lägenhet har vi fått tillgång till 2 förråd och vet ni vad?...vi har tro det eller ej redan fyllt båda med vad vet jag ej.
Jag tror att det ligger i vår natur att spara och hamstra inom eventuella kriser (inte för att jag vet vad jag någonsin ska med en förgasare att göra).


Jag har nog inte sagt att jag och min underbara älskling väntar  vårt första barn, vårt lilla kärleksbarn =0)
Jag är just nu i vecka 17 och ska på ultraljud på torsdag nästa vecka.
Jag tänkte att denna bloggen skulle bli min lilla dagbok om denna graviditeten, eftersom att alla mina inlägg sparas så är det rätt så behändigt att bara kunna gå tillbaka sen och se vad man har skrivit.

V.17
Magen börjar synas allt mer nu, känner mig så stolt. Jag känner mig faktiskt riktigt vacker.
Nu har jag ju slutat att kräka så då känner jag att allt börjar bli bättre och man hinner verkligen känna efter hur man mår.
Har ännu inte känt några sparkar eller rörelser och jag väntar med spänning.
Det ända som jag inte uppskattar just nu är att jag får springa på toa hela tiden (natt som dag). Det börjar bli jobbigt eftersom att mina arbetstider inte gör det möjligt för mig att gå på toa när jag vill.
På torsdag ska vi som sagt till vårt andra ultraljud och då får vi förhoppningsvis reda på om det blir en pojke eller flicka.

så nu e det dags för toa igen hehe....////bella

Kommentarer
Postat av: Emma

Hittade ni nått på Ullared? Vi ska dit i morgon :-D



Att ha en extra förgasare är väll inte fel..Eller?? =)

Lycka till i morgon på ultraljudet :-)

2008-10-01 @ 14:55:49
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0