ont i örat!!

Igår så ringde dom från dagis och sa att Lava var jätteledesen och tog sig för örat. Jag hade varit hos Veronika på öppna förskolan så jag var på väg hem då. Jag gick direkt till Dagis och hämtade min lilla tjej. Hon var så ledsen...grät helt hysteriskt hela vägen hem ifrån dagis. Jag ringde vårdcentralen men dom ville inte ta emot oss...sa att vi skulle vänta till 9.30 nästa dag....aldrig i livet att jag ska låta mitt barn ha så ont en hel dag och natt...aldrig. Så jag ringde viktor och då kom han hem från jobb, vi begav oss till barnakuten men väl där så fick vi beskedet att dom inte tar emot sådana fall...bara akutfall. Då var klockan 13.30 och vi var tvugna att vänta till vårdcentralen där öppnade...klockan 17..kul kul!! Lava var jätteledsen hela tiden...somnade emellanåt för hon hade ju inte sovit nån middag. Vi fick köra inom McDonalds och handla mat eftersom ingen av oss hade ätit nåt. Vi åkte hem till Anna och Peter och väntade ut tiden där. Sen åkte vi dit klockan 17 och där fick vi beskedet att det inte var nåt fel på henne....verkligen kul ju!! (missförstå mig inte, bra att hon inte var sjuk men samtidigt kändes det helt onödigt att ha kört runder och flängt som två galningar för ingenting).
När vi kom hem så skulle jag lägga Lava och då märkte jag att hon verkade ha ont i foten. Hon gick konstigt på den och jag fick inte röra den. Nu i efterhand så förstår jag om hon har varit ledsen om vi har tvingat på henne ett par skor om hon har haft ont i foten.
Så imorse fick hon ett par tövlar som förhoppningsvis är lite större.

Vi ska hem till Sandra och Lova i eftermiddag...hon ska bjuda på plättar..mums!!
Viktor ska köra Ann-britt till stan när han har slutat sen kommer han och ämtar Lava så hon slipper ta tåget med mig hem sen. Idag får vi förhoppningsvis bilen oxå...då blir det raka vägen till efterbesiktningen.
Sen får vi våra nya kuddfodral idag och pläd som Ann-britt har sytt..tack så jättemycket!!!!

Nu ska jag prata lite med min lilla tjej här...lite two on two time!!!

kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0