Dunk dunk dunk!!

Så låter det i min vägg just nu. Grannen spelar för både mig och grannen bredvid. Snäll som jag är så ger jag igen genom att sätta igång torktumlaren hehe. Nä skämt isådo, vi är ganska tåliga i detta grannskapet som tur är.
 
Svampen i min mun håller på att göra mig galen. Jag köpte vichy vatten på vägen hem från Fia nu men vet inte hur länge jag ska hålla på innan det börjar verka.
Det har börjar klia i hela halsen nu oxå.
Jag försöker hålla någorlunda koll på ändringar nu under hela den här proceduren. 
Något som slog mig idag va att jag har fått en väldig massa utslag på skulderbladen och axlarna Samt i hårbotten. Om inte jag visste bättre så skulle jag tro att det va acne, jag har aldrig haft nåt problem i den här skalan innan. 
Kan detta vara pga. Cellgifterna??
Har läst en massa om biverkningar men kommer inte ihåg att jag läste nåt om acne!! 
Jag är ju ganska niga med vad jag stoppar i mig så det kan ju inte komma därifrån.
 
Idag provade jag Gnochi med färskost och spenat tillsammans med en tomatsås, supergott men ändå inte lika gott som det jag åt hos Romina 😊 då va det Robertos egna pasta med tryffelsås 👍🏻
 
 
Barnen var väl inte överförtjusta i kvällsmaten men dom kommer nog att gilla den så småningom.
 
 
Den här pastan är nu näst på min handlelista. 
Den är gjord på gröna bönor, supermycket protein och en massa nyttigheter. 
Jag blir så inspirerad av allt och alla runt omkring mig. 
Måste bara passa på och ge min älskade syster Romina ett stort stort tack.
Tack för att du visade mig den hälsosamma och gröna vägen. 
Tack för att du inte gav upp när jag fortfarande "blundade", när jag inte va redo. 
Nu ser jag allt så klart och är otroligt tacksam att jag tog detta steget. 
Det enda som jag uppriktigt ångrar är att jag inte blev vegeterian mycket mycket tidigare.
Nu är jag stolt varje dag.
Vi pratade en del om den vegetariska kosten idag hos Fia. 
Det som slog mig va att så många låter bli att äta vegetariskt endast för att det är för DYRT eller för att det är för JOBBIGT.
Om ni tänker så, tänk om!! 
DU kan göra en ofantlig skillnad för så många genom att BARA ändra din veckomeny till vegetarisk en eller två gånger i veckan.
Tänk om alla hade gjort detta, så underbart!!!
Jag hoppas och ber att jag får vara här när den dagen kommer ☀️
 
Nu ska jag renbädda min säng, ja jag vet att klockan är mycket men jag kan ändå inte sova.
Tydligen så kan jag inte dricka kaffe längre 😕
jag får en väldig massa sura uppstötningar av det. 
 
God natt och sov så gott
 
(Nova tog en selfie)

Kommentarer
Postat av: Lillasyster<3

Åh vad gullig du är, det är jag som ska tacka för att du var öppensinnad och lyssnade på vad jag hade att berätta. Det är skönt och roligt när man ser människor som följer de rätta, hälsosamma och rättvisa vägen. Men glöm inte bort att de är tack vare dig själv som du gjort detta valet.
Jag anser också att de är det bästa jag någonsin gjort, att välja den gröna vägen. Älskar dig <3

2015-04-26 @ 21:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0