Pic-line

Då va den saken insatt.
Själva proceduren va lite läskig, dom kopplade upp mig till en massa maskiner. Dom spritade ner hela rummet och sig själva, satte mask för munnen och för håret. Dom lade en grön duk över hela mig sen började dom. 
Ultraljudet visade var nålen var och var min ven var, sen tryckte dom in nålen hela vägen ner till venen. Tack gode Gud för bedövning!!
Efteråt va jag lite öm men inget mer. 
Jag gick ner till akutrötgen där dom kollade så slangen låg rätt.
Efter det fick jag gå och göra ett EKG. 
Sedan upp till onkologen igen för att lägga om pic-linen. 
 
 
 
 
Nu ligger jag i sängen och känner efter. Det har läckt en del blod i förbandet och om det inte slutar så måste jag in imorgon igen och lägga om det. 
Hjärtat har börjat slå konstigt oxå, oregelbundet. 
Om nåt skulle vara fel så borde dom ju upptäckt det på EKG:et tycker man. 
Jag får ge det ett litet tag till sen får jag väl ringa 1177 eller nåt. 
Sjuksköterskan som lade pic:en sa nämligen inget om att hjärtat skulle bete sig konstigt, men sen kanske hon inte tänkte på det. Hon kan ju glömma precis som alla andra.
 
Nu tänkte jag läsa lite i boken som jag lånade av Romina. 
Är verkligen nyfiken på den ☀️
 
God Natt 🌙

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0