Fika och pyssel

Idag har jag och Nova fått lite egentid.
Vi åkte till familia och tog en fika där.
 
 
 
 
 
Nova tyckte oxå om  Tomtelatten hehe.
Vi mumsade på en saffransbulle oxå.
Det är så viktigt att man får lite egentid ibland med var och en. 
Men stund när man kan vara totalt närvarande.
En tid när man kan lyssna och verkligen höra vad som sägs.
Vi har så mycket runt omkring oss hela tiden att vi inte ser vad som verkligen betyder nåt.
När jag är hemma så ser jag bara allt som ska städas och tvättas. Då ser jag inte mina barn som leker, inte heller hör jag deras skratt.
Det är sorgligt jag vet....men jag kämpar mot detta varenda dag i mitt liv.
Så småningom kommer jag nog komma förbi min städmani.
 
När jag och Nova kom hem så började vi på vårt pyssel.
Viktor anlände lite senare och va oxå med en stund.
 
 
 
Det blev till slut fler kulor till granen. 
 
Vi lyxade till kvällen med tända ljus, en pizza och en film. 
Snart är det läggdags för barnen och jag ska fortsätta titta på tv ett tag till. 
Imorgon blir det "julafton" för mig och barnen...det ska bli riktigt mysigt. 
 
Tills dess....natti natti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0