Hjältar

Sitter och tittar på Svenska hjältar galan nu. 
Tårarna trillar nerför kinderna.
Men det är tårar av glädje, av stolthet.
Jag fylls av en ödmjukhet av alla dessa fina människors handlingar.
Det är verkligen som Mark sa, detta året har varit ett hemskt år.
Det som är det värsta av allt är ju det som kommer av alla hemskheter i världen.
Tänk att det som händer i andra länder ska påverka VÅR människosyn.
Att vissa kan tycka att det är okej att spotta på en annan medmänniska endast för att han/hon kommer från ett annat land och ber om pengar.
Vad vi än tycker om att vissa sitter och tigger, vad vi är känner för personer som kommer ifrån krig eller fattigdom...så får vi aldrig glömma...det är fortfarande våra medmänniskor. 
Människor med känslor.
Människor som är någons dotter, mamma, syster, farmor, pappa m.m
Se inte dom som ett ting, en fiende.
Jag vill lära mina barn att hjälpa...inte stjälpa.
Jag vill uppmuntra kärlek och godhet....inte hat och förakt.
JAG mår så bra av att kunna hjälpa, oavsett vem det är jag hjälper. 
 
Våra barn är vår framtid eller hur!!
Fråga er själva: Hur vill jag att vår framtid ska se ut? 
Det som vi lär våra barn är det som kommer spegla vår värld.
Så om vi vill ha en värld fylld av kärlek och lycka...är det precis vad vi ska lära våra barn.
Det är det vi ska visa våra barn.
Barn gör som vi gör inte som vi säger...så tänk på vad du säger och vad du gör.
Spottar du på den som ligger ner är det precis vad ditt barn kommer göra.
Men sträcker du ut en hjälpande hand så kommer du stolt se ditt barn växa till en individ med empati och kärlek.
 
Make love....not war!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0