Kvällen nalkas

Barnen sover äntligen och jag har precis klivit upp ur en varmt bad.
Jag bäddar ner mig i soffan och bläddrar lite mellan kanalerna.
Det känns som att det är nåt som saknas.
 
Imorgon börjar en ny vecka, en ny dag.
Vad innebär det för mig? 
Hur kommer denna veckan att se ut? 
 
Jag ska ringa till vårdcentralen imorgon och meddela dom om min plötsliga feber. 
Känner att det är lika bra att säga det till dom om det är nåt som dom vill följa upp.
Jag mår bättre nu, bara huvudvärken som fortfarande spökar.
Jag tittade mig i spegeln när jag va klar med badet.
Det va någon annan som tittade tillbaka.
Det är sant, jag känner mig fortfarande som en främling i någon annans kropp.
Ibland känner jag inte igen mig själv, eller mina tankar.
Innan jag blev sjuk så kändes det som att jag hade allt utstakat för mig.
Jag hade en plan, en livsplan.
Nu är allt så osäkert.
Jag känner att jag sakta men säkert blir starkare, både fysiskt och psykiskt...men det går för sakta.
Jag vill ha tillbaka mitt liv.
Innan va jag Bella med långt hår och ett mål med mitt liv.
Sen blev jag Bella med cancer och inget hår alls.
Nu ska jag försöka vara en ny Bella.
En Bella som formas för var dag dom går.
Vad formas jag till då?
En polis kanske? 
En livsnjutare?
En äventyrare måhända?
 
Jag stirrar på min spegelbild och ställer frågan:
Vem är du egentligen?
 
 
 
Vem är du??
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Du är världens bästa Bella och en underbar vän!

2015-12-28 @ 10:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0