Lugn och ro

 
Tystnaden talar sitt tydliga språk.
Jag sätter mig ner en stund, lyssnar.
Så tyst!!
Doften från badskummet letar sig ner på nedanvåningen....jag känner redan hur lugnet sakta infinner sig.
 
Lugn och ro är underskattat. 
Jag känner många som är väldigt rastlösa...mig inklusive. 
Tänk att det ska vara så svårt att bara slappna av. 
Ibland önskar jag att jag bodde uppe i Norrland...där det stressigaste man kan göra är att skotta tak.
Allt verkar vara så mycket mer avslappnat där.
Men det har ju egentligen inget med platsen du befinner dig på....det är var du befinner dig själsligt. 
Jag är ganska säker på att jag ska inleda det nya året med meditation.
Jag vill lära mig bemästra den här konsten alldeles själv. 
Alltså jag vill kunna sitta hemma i min lugna vrå och bara sätta mig ner och försvinna in i min egen värld. 
Men det krävs en del träning och tid...engagemang...och det är precis vad jag ska göra.
 
Imorgon är det nyår.
Vad ska det nya året komma med? 
Positiv energi för det första.
Beslutsamhet.
Kärlek och empati.
Det kommer bli ett bra år.
 
Nu ska jag gå och lägga mig...lång dag imorgon. 
Kram kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0