Ändrade tider!!

Nu är det dags för förändring.
Nåt måste hända.
Dom arbetstiderna jag har just nu fungerar inte längre.
Dom krockar med allt i mutt liv just nu.
Framförallt mina barn.
Jag har inte den tiden jag vill ha med mina älsklingar.
Jag är inte den föräldern som jag vill kunna vara.
Jag är ostabil, svag och orolig,
Jag visste inte vad jag skulle kunna göra för att det skulle bli bättre...nu vet jag.
En dag i taget.
Små förändringar som formar den stora bilden.
Jag vill kunna lägga mina barn på kvällen.
Jag vill kunna pussa dom på pannan och viska "Mamma älskar dig".
Sånt som så många tar för givet....det tar jag aldrig mer för givet.
Jag gjorde det innan men inte nu mer.

Ibland kan det vara svårt att ta vissa beslut.
Dom besluten som svider länge efteråt.
Men dom måste ändå tas.
Annars kommer du föralltid tänka tillbaka och tänka "tänk om jag hade".
Jag vill inte må dåligt över besluten jag tar...jag vill kunna vara stolt över valen jag gör i mitt liv.
Jag vill kunna se mig i spegeln och säga "du gjorde rätt".
Snart, snart är jag där.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0