En sån där söndag

Som vilken annan söndag som helst...fast ändå inte.
Jag har haft en bra känsla idag.
Kanske va det solen som skänkte mig glädje och ro i kroppen.
Kanske va det faktumet att jag slutade redan kl 16 idag.
Möjligtvis va det tanken på att få mysa med mina älsklingar ikväll, få natta dom och pussa dom god natt.
Oavsett har känslan funnits med mig under hela dagen...och den är fortfarande kvar.


Solen värmde gott idag men vinden va kall. 
Den va frisk men emellanåt naggande.
Så jag och katterna värmde upp oss i uterummet medan barnen badade.



Idag har varit en bra dag som sagt.
Jag fick till och med njuta av lite snö.
Ni märkte säkert av det ni med....helt fantastiskt.
Att känna solen smeka ditt ansikte medan snöflingorna smälter på rutan.
Det är en konstig känsla...men en bra känsla.


Vad tänker vi på när allt runt om oss står stilla.
När tystnaden breder ut sig, tar plats.
Vilka tankar välkomnar vi....och vilka kämpar vi för att hålla borta.
När låter vi fantasin flöda och logiken falla.
Allt för sällan är svaret.
Varför???
Det krävs till en början en ansträngning från oss.
Sorgligt nog är det en ansträngning att stilla sitt sinne och bara vara.
Det har blivit en abnormalitet att göra absolut ingenting.
Därför krävs den här ansträngningen.
Men det är värt det.
För ju mer du anstränger dig...desto lättare blir det.
Då inser du att det faktiskt inte ens är en ansträngning.
Då inser du vad det "normala" är.
Lugn och ro är inte bara ett uttryck, det är och ska inte vara en "lyx". 
Det ska vara en del av ditt liv precis som dina andetag. Utan dom så kan du inte leva.
Det låter kanske banalt men det är så mycket mer.
Men det inser du först när du själv låter dig uppleva det.
När du tar bort alla måsten.
När du bestämmer dig för att leva....inte bara överleva.
När du bestämmer dig för att uppleva livet....inte bara existera.




Njut av allt vad livet ger.
Njut av den där goda middagen.
Njut av det där saftiga äpplet.
Njut för Guds skull av den där varma kärleksfulla kramen från den du älskar.

Njut....av livet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0