Resultat av röntgen!

Läkaren var väldigt lugn när hon mötte min blick.
Hon försäkrade mig att resultatet va positivt.
Jag andades ut.
Väl inne på kontoret började hon prata.
Levern är ren.
Mjälten är ren.
Njurarna är rena.
Ryggen är ren.
Allt är bra.....MEN.
Det där motbjudande ordet.

Dom hade hittat nåt på min ena lunga....men det va troligtvis bara ärrbildning från min strålning.
Troligtvis.

För att vara helt säker på att allt är som det ska ville läkaren att jag skulle lämna lite blodprov.
Svaret ska jag få nästa vecka när jag tar min spruta.
Så lite mer väntan får jag stå ut med.

Jag måste göra ett val, måste ge det positiva tänkandet en ärlig chans.
Sluta ge mig själv en dödsdom så fort känslan infinner sig.

Jag är frisk tills motsatsen är bevisad...mitt nya motto!!

Efter 6 rör med blod blev jag frisläppt och kunde hoppa på bussen hem.
Nu ligger jag i soffan och tittar på en film om kärlek, ovillkorlig kärlek.
Teet är varmt i min kopp, magen kurrar en aning.
Alla ljus är tända och stämningen är rofylld.
Imorgon börjar en ny dag, nya krafter.

Stay positive....stay strong!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så tufft för dig! Tänker på dig! ❤

2016-12-06 @ 21:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0