Fredag

Idag ska jag träffa Linn och Sandra över lunch. 
Det sks bli supertrevligt, vi gör det alldeles för sällan.
Det blir ingen träning idag...ont ont i kroppen fortfarande så jag får ta det lite lugnt.
 
Pappa va här över en kopp kaffe igår, skönt att få prata lite.
Vi har gått igenom samma saker så det är en trygghet att prata med honom.
Han förstår vad jag menar när jag säger att jag har haft en dålig dag, att jag har en massa "ludd" i huvudet.
 
 
Vilken strålande sol som dök upp när jag var på väg hem från Lavas skola.
Åter igen så kände jag energin flöda.
Jag blev mer vaksam på allt runt omkring mig.
Daggen som hade frusit på grässtråna.
Gråsparven som kvittrade och sjöng.
Doften av morgondagg.
Ja jag vet det låter flummigt men...då får det vara det.
Det är en underbar känsla.
 
 
 
Va och inhandlade frukt igår...mums mums!!
Medan jag va och handlade och barnen va på gympan så lyckades jag tappa min bilnyckel.
Musik i öronen och smådansandes så har den trillat ur min ficka.
Resultatet blev att vi fick gå hela vägen hem.
Sen fick jag ta en joggingtur tillbaka med reservnyckeln.
Väl framme vid bilen såg jag att någon satt en lapp i dörren.
"Jag hittade din nyckel, ring mig"
Snacka om att jag blev glad.
Det va en äldre man som hittat den....jag körde dit och hämtade den sen va det bara hem igen.
Underbart att eldsjälar fortfarande existerar.
 
Ha en underbar dag alla vänner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0