Livet fortsätter

Va och jobbade idag.
Klumpen i magen va fortfarande där.
Illamåendet hälsade mig välkommen när jag klev innanför dörrarna.
Körningen gick bra, lite huvudvärk mot slutet bara.
Jag hade min kära kollega med mig så jag kände mig ganska lugn ändå.
Fortfarande ställer jag ganska höga krav på mig själv...måste lära mig att hitta en balans.
 
Jag frågar mig själv:
När kommer detta bli bättre?
När kommer det att ta slut? 
 
Den dagen då jag kan släppa kontrollen...då ändras allt.
Mitt kontrollbehov har förstört så mycket i mitt liv.
Det har givit mig så mycket ångest alla dessa år.
Varför slutar jag inte då? 
 
Det är en svår fråga.
Det är ett destruktivt förhållande.
Samtidigt så lever vi i sympios.
Det är mitt kontrollbehov som har tagit mig dit jag är idag.
Det är på samma vis positivt som negativt,
Jag vill och inte vill släppa det.
 
Dom gångerna som jag försökt att leva "on the wild side" så har den välbekanta känslan infunnit sig.
Den sätter sig i magen och knyter till.
Det slutar med att jag dubbelkollar och trippelkollar allt.
Jag börjar städa ologiskt sent och frenetiskt.
Jag planerar in min vecka, nästa vecka och veckaB efter det.
Jag tar bort allt spontant i mitt liv.
Sen isolerar jag mig....från allt och alla.
Det är mitt fängelse...min last.
Det är min drog som jag så hungrigt strävar efter endast för att försvinna längre och längre ner i avgrunden.
Jag vill ta kontrollen över....ja kontrollen så att säga.
Det viktigaste är nog bara att ta ett steg i taget....i rätt riktning.
Jag vet att jag inte är ensam om detta, tillsammans ska vi klara det.
 
Lev i nuet...det är en konst.
 
 
Kvällens middag.
 
Gårdagens fetaostsallad med bulgur.
Tänk på vad du stoppar i din kropp.
Va snäll mot magen.
Ät med sinnet lika mycket som med munnen.
 
Träningen idag gick över förväntan.
Mina ben darrade och armarna värkte när passet va slut.
Imorgon väntar nog en fin träningsvärk.
Jag är så otroligt glad att jag började träna.
Min energi, min hälsa har förbättrats så mycket.
Jag mår riktigt bra, min kropp mår riktigt bra.
Vår kropp är gjord för att arbeta, för att svettas, för att anstränga oss....det är därför vi mår så bra av det.
Lyssna på din kropp, ge den vad den behöver.
 
Nu ska jag försöka sova...så god natt!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0