Viktiga frågor

Du duger precis som du är!!

Du är vacker!!

Du är perfekt och det finns ingen annan som du!!

En person sa dessa meningar till mig.
Trodde jag honom...nej!!
Menade han det...absolut!!

Hur länge ska man blunda för sanningen?
Varför gör det ont att släppa ner garden?
Vad är det egentligen som har hänt?

Han sa även till mig att jag har burit på mycket sorg genom mitt liv.
Men den tiden är förbi.
Den sorgen har ingen plats i mitt liv längre.
Jag väljer att låta den vara kvar.

Varför?

Varför låter jag något som får mig att må dåligt vara kvar i mitt liv.
Det är en medveten handling.
Det är ju bara jag som kan släppa sorgen.
Det är jag som håller den kvar i ett fast grepp.
Vad händer egentligen om jag släpper?

Jag vill ha en framtid, inte ett förflutet.
Jag vill uppleva morgondagen...inte gårdagen.
Mina misstag är och förblir MINA.
Jag kan välja att lära mig av dem och utvecklas...eller upprepa dom och förgås.

Men vad är egentligen ett misstag?
Är det nåt dom får oss att må dåligt?
Jag mådde inte bra när jag talade om för han/hon vad jag egentligen tyckte och tänkte....det va jobbigt....men det va inte ett misstag.
Jag va ledsen när han/hon sa så till mig...men jag lärde mig utav det....det va inte ett misstag.
Min handling resulterade i tårar...men det va nödvändigt...inte ett misstag.

Ett misstag är något som du ångrar.
Livet ska inte bestå utav ånger.
Livet ska vara fyllt av lycka och kärlek...glädje.
Vem annan än du själv kan skänka dig det.

Negativitet gräver sig in i ditt allra innersta.
Den försvinner inte.
Den stannar kvar och när sig på din ångest, dina tankar.
Du gestaltar sig som en knuta, en knöl.

Cancer!!

Läkarna kan säga vad dom vill.
Forskarna kan uttala sig.

Min definitiva övertygelse är att all negativ energi som du har och samlar på dig kommer till slut att äta upp dig.
Den kommer visa sig på ett eller annat sätt om du inte kämpar emot.

Va inte ledsen.
Älska dig själv....även när det är svårt.
Va snäll mot dig själv.

Det finns bara en av dig och du är fantastisk.
Du skapades precis som du är och du är perfekt.
Behandla din själ och kropp med den respekten som den förtjänar.

Jag blundar och låter energin flöda.
Den är full av ljus och kärlek.
Men vart kommer den ifrån??

Den kommer inifrån dig själv viskar rösten!!
Den har alltid funnits där...men det är först nu som du omfamnar den, välkomnar den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0