Hemmets lugna vrå




All grönska gör mig lugn.
Jag känner mig hemma här.
Detta är min oas.

Därför är det jobbigt att tänka tanken att möjligtvis flytta härifrån.
För vissa är bostaden endast ett skal.
Det är där man äter och sover...inget annat.
För mig är det så mycket mer än så.

Här kan jag sitta och lyssna på vattnets porlande.
Här kan jag filosofera om livets motgångar och medgångar.

Jag vill inte byta ner mig...jag vill om möjligt ha något bättre.
Jag hade gärna velat bo dom sagt ute i skogen.
Mina grannar skulle varit en familj rådjur.
Det hade varit så så skönt.
Balsam för själen.


Men vilka möjligheter har jag egentligen.
Kan jag köpa ett hus eller är det bara en utopi.
Vad är jag värd i bankens ögon.
Det är dom som står med domens hammare i sin hand.

Tills dess ska jag försöka njuta iallafall.
Inte oroa mig så mycket.




Vi kom nyss hem ifrån Fias och Mollis kalas.
Det va skoj.
Men nu när man kommer hem så är man ganska slut i huvudet.
Lava har klagat på smärta vid sina bihålor.
Hon va förkyld igår så jag är orolig att hon är på väg att få en inflammation.
Hoppas det inte är fallet.

Nu ska vi njuta av resten av dagen här hemma i vår lugna vrå.

Ha en underbar dag ☀️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0