Nattens svarta mörker

Kl 11 imorgon kallas mitt namn upp.

Då går jag in till Martin.
Då får jag mitt svar.

12 timmar av väntan.
12 timmar av reflektion.

Jag ska alldeles strax lägga mig.
Tabletten ligger på bordet så prydlig....ett löfte om sömn.

Min MacBook ligger bredvid mig och blänger.
Den vill att jag tilllängnar den lite uppmärksamhet.
Jag vill göra det....men det är nåt som blockerar mig.
Jag får inte ro i kroppen till att sitta ner och läsa om aritmetik, taluppfattning och algebra.
På torsdag är det salstenta i matematik.
Då måste allt sitta.
Jag får ge det ett nytt försök imorgon, ikväll är energin borta, motivationen död.

Så jag avslutar kvällens inlägg med ett visdomsord från Lava.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Best luck at math exam.

2017-04-04 @ 00:08:17
Postat av: Anonym

Break leg on Thursday

2017-04-04 @ 00:09:00
Postat av: Anonym

Break leg on Thursday

2017-04-04 @ 00:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0