Tågersättning

Klockan slår det magiska slaget 00.00.


Jag sitter i Gantofta och väntar på att få köra sista turen tillbaka till Helsingborg.
Tröttheten är extrem, på grund av diverse orsaker.
Det har varit en ovanligt jobbig dag...rent emotionellt och psykiskt.
Jag får stå ut idag och imorgon...sen ska det nog bli bättre.

Imorgon ska jag hämta barnen och deras farmor och köra till sista simträningen för säsongen.
Ska bli extra roligt eftersom Nova har tagit en massa märken. 

Jag lär sova länge imorgon men kl. 10.00 ska jag vara i Mörarp iallafall.

Det märks att kroppen och huvudet inte är van vid dessa tiderna längre.
Jag kan inte fatta att jag faktiskt brukade tycka om att köra nätter.
Men det är visserligen många saker som man tycker annorlunda om nu för tiden...tiderna ändras.

Igårkväll kom Emmy och Atlas hem till mig.
Vi satt och tittade i gamla skolkataloger...väldigt underhållande får jag säga hehe.
När man gör detta över ett glas vin så blir det hela väldigt mycket roligare oxå. 

Man blundande och gick tillbaka 13 år i tiden.
Då va livet så enkelt, så oskyldigt.
Då visste man inte vad som skulle komma.
Då va livsfrågorna annorlunda, omogna.
Då såg man livet som något självklart.
Vägen var redan utstakad till mig, jag hade min plan.
Styrkan man innehar nu är att kunna säga NEJ när vägen som visar sig inte leder en rätt.
Styrkan är att våga chansa, gå ur min bekvämlighetszon.
Det är då de stora sakerna händer.
Det är då livet börjar.
Samtidigt som man ska våga se det som INTE fungerar så ska man oxå se det som fungerade. 
Gör om...gör rätt!! 

Lite bilder från gårdagen:



Lava fick skriva en handlelista till mig.

Hon va duktig och tittade i kylen vad vi behövde köpa hem (min lilla flicka börjar bli stor).
Bilderna överst är på Nova och Gizmo när dom hade lite mys imorse.

Nu ska jag köra....ha en fortsatt trevligt kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0