Morgonstunden

Jag sitter här nu i personalrummet.

Det är tyst och lugnt här och kaffet är varmt i min hand.
Jag börjar lite smått älska dessa lugna morgonstunderna.
Innan va jag verkligen inte en morgon människa, jag ville helst ligga och dra mig i sängen hur länge som helst.
Men nu är nåt annorlunda.
Jag har fått känna på den här känslan av tillhörande.
När man kör buss så har man inte det...eller så känner jag iallafall.
Då tar man sin körspec. Och sen går man ut och sätter sig i bussen och kör iväg.
Här är det annorlunda.
Det är varmare, lugnare, mer rofyllt.

Det känns faktiskt lite tråkigt att jag inte ska vara här nästa vecka. 

Idag ska jag hålla i lite lektioner...så håll tummarna för mig.
Jag fick lite tips av min handledare så jag tror nog att det ska gå bra.

Det blir jobb inatt för mig.
Måste tjäna lite extraslantar även om jag inte vill eller orkar.

Trevlig fredag på er alla 🌸


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0