Money money money....must be funny....in a rich mans world

Tänk att några metallstycken, papperslappar, ettor och nollor kan göra sån stor skillnad.


Det är det som på ett sätt definierar vem du är.
Om du föds in i fattigdom så är dina odds betydligt sämre än om dina föräldrar har några slantar på sitt sparkonto.

Pengar kan vara ett fruktansvärt stressmoment.
Om man inte har tillräckligt så stressar man över det och har man för mycket så är det ett problem. Det är nästan alltid förknippat med problem.

Jag ser pengar just nu som en utmaning.
Jag har ju betydligt mindre inkomst nu när jag studerar....men det gör inget.
Det sporrar bara mig till att bli mer innovativ.
Det blir en utmaning att göra av med så lite pengar som möjligt under en månads tid.

Visst det finns roligare saker att göra men just nu måste jag göra detta så att jag sen kan skörda frukterna.
Det är absolut värt det och jag vet att det kommer bli tufft, men varför ska man se det som nåt negativt.
Jag ser det som en chans att utveckla mig själv, att växa i min karaktär.

Nu ska jag strax sova, ska bara se ett avsnitt av OC först.
Der blev en lång dag idag med jobb först och sen linjekännedom i Ängelholm.
Snart kan jag alla linjerna så det är bra.
Då hoppas jag att jag börjar få lite mer tjänster där oxå.

Jepp Jepp!! 
Sov så gott 👋🏼


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0