Besök på Lavas skola

Idag blev det en heldag på brogårdaskolan. 

Jag va med en heldag i Lavas klass, superkul! 
Speciellt roligt var det att se allt som Lava gjorde i skolan.
Hennes arbetsböcker va fulla med kreativt skrivande och underbara målningar.
Jag blir så stolt över mina flickor, så långt dom har kommit.
Jag ser fram emot att se alla arbete som barnen kommer ta med hem. 
Idag fick jag hem en av Lavas arbetsböcker...så roligt att sitta och titta i. 

Efter skolan åkte jag och barnen och handlade lite. 
Sen blev det en promenad till skateparken med grannen och hennes barn. 
Solen sken så underbart och det kändes verkligen som vår!! 
Promenaderna har kommit igång nu och det känns skönt, kroppen behöver verkligen  anstränga sig nu. 
Jag vet att när jag tränade som mest så hade jag inte några problem med sömnen...det är mitt mål nu oxå. 
Att kunna slänga de tabletterna som nu kontrollerar mitt liv.
Det är inte bara sömntabletterna...det är behandlingen oxå.

Jag funderar i princip varje dag på Hur jag ska göra.
Ska jag fortsätta behandlingen eller ska jag avsluta den?
Jag väger fördelar mot nackdelar...men det är svårt.
Ingen kan garantera att den här behandlingen inte kommer ge mig bestående men....dom kan bara utgå ifrån vad statistiken säger.
Problemet med statistik är att det är väldigt förenklat....förskönat om man vill uttrycka sig så.
Läkarna vill att man fullföljer behandlingen för att minska återfallsrisken för cancer.
Men att behandlingen ger en skador på leder och kronisk värk...det är inte lika viktigt.
Så klart kan man överleva dessa biverkningar....men jag vill inte bara överleva...jag vill leva. 
Jag vill verkligen inte ångra detta beslutet så jag vänder ut och in på varenda tanke.
I slutändan så vet jag att oavsett vilket beslut jag fattar så kommer jag att stå för det.
Jag gör det som jag anser vara bäst för mig....i alla aspekter.

Nu tänkte jag försöka sova lite....hoppas på bättre sömn inatt. 
Hoppas på lika fint väder imorgon....då blir det nog en promenad till 😊

God kväll! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0