Den där dagen....

Imorgon kommer den.

Lika verklig som luften jag andas.
Lika ångestfylld varje gång.
Den är egentligen något positivt men just nu känns det inte så.
Jag har lyckats bortse från den här insikten idag.
Det har varit Lavas födelsedag och det har varit en helt underbar dag.
Att se lyckan i hennes ögon när hon satt och sorterade sina nya pokemonkort...den är obeskrivlig.
Att känna hennes små armar om min hals när jag hämtade henne på skolan....utopi.
Novas lycka när hon fick bestämma var vi skulle äta idag...oslagbar.
Dessa underbara barn....dom ger mig styrka.
Jag ler bara jag tänker på deras busiga skratt. 
Så mycket kärlek och glädje....och ändå grusas den av den jäkla insikten.
Att jag ska gå in genom de dörrarna ännu en gång.
Att jag ska sitta i det där väntrummet....ännu en gång.
Att jag ska ställa mig framför den där stora maskinen...igen.

Jag vill vara stark, positiv.
Men ibland måste man bara få lov att tycka att saker och ting är.....skitjobbiga!!
Och det är okej, för det är så verkligheten ser ut. 
Det är inte roligt att gå till mammografin överhuvudtaget...men det är okej.
Det är jobbigt nu....men jag vet att det kommer kännas skönt när det är över.
Då kan jag släppa det och släppa oron som kommer med det.
Då kan jag säga...tack så mycket för denna gången.
Då kan jag klappa mig på axeln och gå med rak rygg därifrån.

Teet är kallt i muggen.
Tvn är igång.
Ljusens lågor dansar med vindpustarna som sveper genom rummet.
Jag inser att det inte kommer bli så mycket sömn inatt.
Tur att Netflix är till mitt förfogande hela långa natten.

Så till er som kan sova säger jag god natt och till er andra som är vakna säger jag....trevlig kväll/natt 🌛⭐😊


Kommentarer
Postat av: Heidi

En till med jobbig natt / kväll. Fick ont i halsen igår kväll och självklart börjar jag noja för infektioner. Haft ont inatt och vaknat med några timmars mellanrum. Börjar bli snorig i näsan också. Hoppas på att inte få feber... så hela morgonen har jag gråtit, för att jag KANSKE får feber, för att jag är orolig, för allt möjligt.... 😭 Att man alltid ska oroa sig i förväg..... fan....

Svar: Jag känner så väl igen den känslan, knepet är att man måste lära sig att ta kontrollen över sina tankar. När det känns så där oroligt så är det bra om du kan skriva ner dina tankar och sedan vara realistisk när du analyserar dom.
Tex. Om du får feber, vad kommer hända då? Är det något du klarar av att hantera? Är svaret ja så går du vidare med nästa förljdfråga: hur kan jag göra för att undvika att få feber? Är det något jag kan äta som hjälper kroppen att återhämta sig?
Försök bryt ner de destruktiva tankarna i konkreta moment som du faktiskt kan genomföra.
Har du läst boken "tankar"? Ska kolla upp författaren till dig....den va omvälvande för mig iallafall.
Kämpa på nu så ska du se att allt kommer bli bra 🌸
Isabelle Dahlberg

2017-03-30 @ 07:49:58
Postat av: Heidi

Tack, du är så snäll 🌸
Ingen feber ännu. Hade du någon "vanlig" förkylning som inte behövde någon infektion? Läste i början där att du blev inlagd och isolerad - var samma sak för mig efter min första behandling. Inte alls ovanligt vad jag har förstått. Men det här är något nytt, herregud vad knäpp man är egentligen. En vanlig förkylning som man haft hundra gånger... förvisso utan cellgifter då men ändå :-)

Svar: Ja jag hade nog en och annan förkylning under cellgiftstiden. Men man va lika orolig varje gång. Tyckte det va jättetråkigt att behöva vara inlagd och isolerad.
Men efter ett tag blev man på sätt och vis duktigare på att känna av kroppens signaler. Jag visste bättre hur jag skulle ta hand om mig och hur jag skulle undvika att bli sjuk.
Känner du att du "kan" din kropp? Lyssnar du på den? 🌸
Isabelle Dahlberg

2017-03-31 @ 22:29:54
Postat av: Heidi

Ja, jag tycker att jag är bra på att lyssna på kroppen men sen vet jag aldrig när alla tankar kommer vad som är sant, haha... förstår du hur jag menar? Jag försöker dock meditera och lyssna inåt. Oftast går det - men det finns dagar då det är omöjligt att slappna av. Men huvudsaken är att man inte slutar försöka. Meditation är kanon!!!
I helgen har jag inte fått många knop gjorda, mest varit hemma och snutit näsan. Tagit tempen. Snutit näsan igen ;-) jag vågar inte hoppas ännu men jag känner mig piggare idag. Hoppas på att det håller i sig! 😇💪🏼

2017-04-02 @ 11:25:56
Postat av: Heidi

Sitter och funderar på om vi skulle kunna "lägga till" varandra någonstans så det blir enklare att skriva? Om du vill alltså, vilket jag förstår om du inte vill :-) jag har instagram och Facebook. På instagram heter jag heidimartensson. Kram.

Svar: Hej! Jag har lagt till dig på instagram nu.
Den boken jag berättade om den heter "bara en tanke" av Dennis Westergren tror jag.
Läs den 😊
Isabelle Dahlberg

2017-04-02 @ 19:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0