Kvällspromenad

Ännu en lång promenad med Emmy och Atlas blev det ikväll. Det va riktigt skönt i luften och vi spendera större delen av rundan med att "rädda" små ödlor som låg på asfalten. 


Nu visar klockan 23.13 och jag har precis satt mig i soffan med en kopp te. 
Jag funderar på om jag ska ta en tablett och gå upp och lägga mig. 
Jag har somnat i soffan nu två kvällar i rad....inte bra för ryggen. 
Jag vill gärna kunna somna själv oxå ju...men just nu går det Inte.

Jag känner mig aningen stressad faktiskt. 
Jag fick ingen ro innan så jag gick ut en runda. 
Kände att jag behövde rensa huvudet lite...inget gör det bättre än en rask promenad.

Imorgon är det en speciell dag....Lava min älskade flicka fyller 8 år. Jag har packat in hennes presenter och jag hoppas hon blir glad. Jag och Nova ska iväg och köpa lite grejer till marängswiss...det blir istället för en tårta 🎂🎁 sen ska det sjungas och firas.

Jag är så otroligt tacksam för att jag fått två underbara flickor och jag kommer göra allt i min makt för att dom ska få det livet som dom förtjänar. 
Dom är det finaste jag har och min kamp de senaste två åren har bara förstärkt den kärleken som jag känner.
Bara tanken på att jag skulle skiljas från dem gör mig kall....men samtidigt är det den rädslan som gjorde mig stark när jag behövde vara det. 
Det är tack vare dem som som jag är där jag är idag. 
Utan dem vet jag faktiskt inte om jag hade orkat gå igenom detta...kanske hade jag kämpat eller så hade jag gett efter. 
Saken är den att jag kämpar fortfarande...varje dag. 
Kämpar mot negativa tankar.
Kämpar mot smärta och värk.
Kämpar mot ångest och oro.
Kämpar mot rädsla.
Men i allt detta så är det viktigare att jag kämpar FÖR mina barn och min familj.
Jag kämpar FÖR mig själv och för att jag ska ha ett bra liv.
Jag kämpar FÖR att jag ska kunna se mig själv i spegeln och känna stolthet.
Det är avgörande hur man väljer att se på saker och ting.
Du kan antingen välja att se saker från den ljusa sidan...positivt. 
Eller så kan du se det negativt.
Vilket mår du bäst av?? 

När livet ger dig citroner så kan du välja att göra lemonad 😁


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0