När ljusen har slocknat...

När lugnet lägger sig.

När ljuden sakta tynar bort.
Då är det tid för självreflektion.
Då kommer frågorna....varför? Hur? När? Vem?
Ibland kommer även svaren...ibland är det skrämmande tyst.

Ikväll känner jag mig fullständigt tömd på energi.
Dagen har varit bra, jag har fått gjort en hel del...men ändå....tom.
Vissa dagar är så här...jag börjar vänja mig.

Jag hör små tysta fötter smyga nerför trappan..."mamma!!"
"Jag är törstig"
"Jag behöver kissa"
"Jag kan inte sova"
Trots att timmen är sen så är det även svårt för Nova att somna. 
Hon brukar komma in smygandes till mig på natten...gosa in sig till mig.
Viska "jag älskar dig"
Dom stunderna är essentiella för min själ...mitt hjärta.
Det är dom stunderna som man känner tacksamheten att få vara mamma till dessa underbara barn. 
Det är även dom stunderna som man blir ledsen över att det har blivit som det har blivit.
Men det tjänar inget till att ångra saker....det är slöseri på energi.
Det är bättre att man lär sig av sina misstag och gör annorlunda nästa gång.
Det är genom misstagen som vi lär oss hur vi egentligen vill leva våra liv.
Jag kommer göra många fler misstag under min livstid.
Jag kommer även att lära mig många fler livsläxor.
Det är detta vi kallar livet mina vänner.

Jag hoppas att energin är tillbaka imorgon....vill inte slösa bort mina sista dagar med flickorna. 
Dom dagarna är alldeles för dyrbara.

God natt och sov gott!!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej!
Jag vet inte hur jag hamnade på din blogg från början men vill ändå skriva då jag smugit omkring här i några dagar och läst din historia :-)
Jag går själv igenom en cellgiftsbehandling just nu och känner igen mig i så mycket som du skrev/skriver.
Tack för en fin blogg!
Kram Heidi

Svar: Tack själv för de fina orden, det är så roligt att nån finner stöd och tröst i mina ord.
Kämpa på och fråga gärna om det är något du undrar över när det kommer till behandlingen.
Kram
bella

2017-03-25 @ 08:54:45
Postat av: Heidi

Tack, det ska jag komma ihåg ☺️ jag kämpar på, har behandling nr 5 på onsdag och sen är det 3 till, men jag har redan bestämt att det ska gå bra! :-) Kram

Svar: Positiv inställning kommer du långt med.
Har du haft det jobbigt med dom andra behandlingarna? Illamående, värk??
Ett tips är att försöka få i dig så mycket färska grönsaker och frukt som du bara kan. En bra investering är en råsaftcentrifug. Jag märkte stor skillnad på energin och allmäntillståndet när jag drack mycket juice.
Kämpa på vännen 🌸
Isabelle Dahlberg

2017-03-26 @ 18:59:00
Postat av: Heidi

Tack, det ska jag komma ihåg ☺️ jag kämpar på, har behandling nr 5 på onsdag och sen är det 3 till, men jag har redan bestämt att det ska gå bra! :-) Kram

2017-03-26 @ 18:59:16
Postat av: Heidi

Jag har peppar peppar sluppit illamående. Det som jag haft kämpigt med är svamp i munnen. Slemhinnorna i näsan (torrt lika väl som det plötsligt börjar rinna, har näsdukar med mig jämt!), annars bara trött. Behöver sova middag nästan varje dag första veckan efter behandling. Ja, jag har turen att det jag är sugen på mest är just frukt och grönt så det blir mycket sånt. Äter också vegetariskt som du :-)

Svar: Hur länge har du ätit vegetariskt om man får fråga? Svampen va väldigt jobbig kommer jag ihåg, tips är att vara försiktig med vad du äter när du känner att svampen är på gång, munnen och speciellt gommen blir jättekänslig och om man äter nåt hårt så blir det lätt sår. Man känner inte det direkt men sen när svampen slagit rot så kommer irritationen.
Äter du mycket frukt med syror så rekommenderar jag dig att använda sugrör...då irriterar inte fruktsaften dina slemhinnor. Tröttheten kommer vara en konstant faktor under din behandling men försök ändå att komma ut och röra på dig....det hjälper otroligt mycket. Även om man bara vill ligga och sova så får man försöka ha nån typ av rutin att man går en runda vid samma tid varje dag.
Kämpa på nu....du fixar detta 🌸
Isabelle Dahlberg

2017-03-27 @ 19:44:07
Postat av: Heidi

Har inte ätit vegetariskt så länge, sen förra sommaren typ. Första halvåret kunde jag iofs "fuska" lite då och då men sen jag blev sjuk har jag inte ens varit sugen på kött - alls. Det var bra tips ang svampen. Jag fick lite sår sist fast lägst in bakom sista tänderna uppe, och sen fick jag vad jag trodde var ont i en visdomstand nere men det var visst svamp. Men det var lite lurigt för det var inte så vitt utan mer som sår. Så tvätt väntade jag för länge med att börja med tabletterna. Vilket resulterade i flytande mat ett par dagar. Ja, jag har mina små promenadrundor, det går inte fort och det är inte långt men det är. Det är huvudsaken. Jag blev sjuk i januari och det har varit en sjukt lång resa och mycket sängliggande tyvärr så konditionen är inte på topp precis. Men jag jobbar på det :-)

Svar: Att man försöker och att man inte ger upp är det allt viktigaste. Sen måste du tänka på att inte ha allt för höga krav på dig själv....det är lätt att man lurar sig själv med att leva precis som man gjorde förut. Det är en slags försvarsmekanism....att försöka leva som när man var "frisk". Nu kanske inte du tänker så men jag ville ändå säga det om fallet är så.
Vad brukar du göra när du är trött och inte orkar nåt?
Netflix?? Film??
Om du tittar mycket på tv så kan jag rekommendera att du väljer vad du tittar på med omsorg. Positiva stärkande filmer eller dokumentärer gör gott för själen 😊
Jag plöjde igenom alla säsonger på greys Anatomy hehe.....helt underbart. Men sen tittade jag väldigt mycket på dokumentärer som utmanade mitt eget tänk. Jag ville lära mig saker....utveckla mitt sinne.
I am not your guru men Tony Robbins kan jag varmt rekommendera om du vill se nåt upplyftande 👍🏼
Hoppas att allt är okej med dig 🌸 ha en mysig kväll.
Isabelle Dahlberg

2017-03-28 @ 21:35:08
Postat av: Heidi

Haha vilket sammanträffande! Började kika på nya säsongen av Greys igår, har sett de andra redan 😜 Men det var nog första gången jag knäppte på tven. Annars läser jag mest såna "feel good" böcker. Om jag är för trött så har jag ljudböcker. Hemligheten av Rhonda Byrne (ej säker på stavning) är kanon!! Har även hennes bok Magin med övningar som jag kör just nu :-) Allt är bra än så länge, ska till sjukhuset kl 13. Det är en bit eftersom jag bor i en liten stad får jag åka till en större för cellgifter, min man kör mig. Får se om vi äter en lunch ihop innan. 🌸☺️

2017-03-29 @ 07:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0