Bakom masken

Vem är jag? 

Jag har spelat den här rollen så länge att jag inte kan skilja oss åt längre.

Jag är den du vill att jag ska vara.
Jag säger det jag vet att du vill höra.
Jag fattar mina beslut som andra vill att jag ska fatta.

Vem är jag? 

Kläderna på kroppen känns obekväma.
Skrattet som kommer ut är falskt.
Spegeln säger sanningen till mig.

När jag är själv så andas jag ut.
Då släpper allt.

Vem är jag? 

Jag postar en bild, den visar den bilden jag vill att NI ska se.
Ibland glömmer jag bort, då blixtrar sanningen till.
Klockan tickar...mot mig.
Rösten vill skrika, men den tystas ner.
Det passar inte sig.
Prata lagom högt och säg det som vi vill höra.....det andra får du kväva...tryck tillbaka det.

Vem är jag? 

Är jag mina bedrifter? 
Är jag mina misslyckande? 
Är jag mina ord, handlingar? 
Mina tårar.
Mitt skratt.

Himla inte med dina ögon, ingen ser dig nu.
Nu kan du vara ärlig.
Du har tänkt samma sak...eller hur? 
Så många går runt med samma tankar....utan ord att förklara.

Vad ska man göra? 
Hur ska man förhålla sig till dessa känslor utan att förgås.
Jag går....och går och....går.
Själv....med mina tankar.
Försöker sortera och skapa ordning i kaoset.


Vägen är mörk.

Den är lång.
Det finns en början och ett slut.
Var på denna vägen vet jag inte riktigt var jag är.
Men jag går ändå...jag måste.

Imorgon är en ny dag.
Imorgon gör vi ett nytt försök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0