Jag är trött på dig, försvinn!!!

Du tror att jag inte märker din närvaro.

Du tror att du ska kunna smyga dig in på mig.
Men jag vet att du är där.
Jag känner dig....jäkla förkylning!! 

Jag snörvlar och nyser....känner igen dom envisa symtomen.
Vet att imorgon kommer det vara värre.
Det brukar alltid bli värre innan det blir bättre.

Känner att det verkligen inte är läge för en förkylning nu....har så mycket som står på agendan.
Kroppen vill bara vila men det är svårt att tillåta när jag vet vad som ska göras.

Hur som helst så ska jag iallafall lägga mig snart.
Jag har gjort min skoluppgifter för idag. 
Har bakat chokladmuffins.
Har varit på Väla och fixat ett nytt simkort till barnens "nya" mobil.
Varit ute på en långpromenad...sååå skönt! 

Imorgon är det skola som gäller.
Jag ska sälja en av mina böcker oxå....bra med lite extraslantar.
Sen ska jag och tjejerna gå ner till biblioteket och låna en riktigt bra bok....vi ska återinföra kvällsläsning och då måste vi ju ha en spännande, läskig, rolig och alldeles underbar bok.
Vi får se vilken det blir 😁


Den tredje bilden visar vårt lilla experiment som vi håller på med. 

Det är ett slutet ekosystem.

Den sista bilden visar den "trevliga" lilla varelsen som beslöt sig för att hålla mig sällskap när jag bakade muffins.
Jag insåg dock inte det förrän jag såg den i ögonvrån.
Hen satt på min axel och smög sig sakta närmare.
Jag blev skiträdd och fick behärska mig för att inte skrika rakt ut.

Men som ni ser så fick hen istället en trevlig plats i vår köksblomma 😁👏🏼

Nu säger jag och spindeln god natt 👋🏼🌟


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0