Jag hänger inte riktigt med....

Mina strukturella morgnar är en enda röra.

Mina dagar blir inte alls som jag har planerat.
I mitt huvud har jag allt färdigt och klart för mig.
Det är ju inte så svårt...eller?? 

Jag kommer på mig själv som oftast med att bara irra runder där hemma.
Bara där hemma! 
I övrigt går det mesta som på räls...men inte hemma.

Hur kommer detta sig?? 
Svar någon? 

Jag är tidsoptimist, jag vet.
Jag vill hinna med allt på så lite tid som möjligt.
När jag sen står där med 10 bollar i luften så raseras allt.
Då kommer insikten...."varför i he--ete går jag inte upp tidigare så jag slipper stressa".
Men lika snabbt kommer nästa insikt..."det spelar ju ingen roll för då kommer jag hitta nåt mer som jag HINNER göra".
Det är verkligen en ond cirkel.
En cirkel som jag försökt bryta under så många år....ja då länge jag kan komma ihåg faktiskt.

Hur länge kan man hålla på så här.
Jag vet att det hela eskalerade efter cellgifterna och strålningen...få fick jag ett namn på det "Kemobrain".
Man kan liksom inte fokusera på något under en längre tid.

Nu tänker ni kanske: men det va ju typ 2 år sedan, det måste ha blivit bättre nu.

Svaret är jobbigt att formulera.
Nej det är precis likadant.
Jag har fortfarande svårt att ta in för mycket info på samma gång.
Det är precis som att hjärnan sållar bort det som den tycker är mindre intressant.
Det är viktigare att hålla sig vaken.
Det är viktigare att formulera ord så att man kan föra en konversation.
Det är viktigare att äta så man håller energinivån uppe.

Men....vad är kvar då? 

Allt det andra som utgör en vardag då.
Att faktiskt kunna ta in vad min bästa vän sitter och berättar för mig.
Att faktiskt kunna planera mina studier som är så så viktiga för mig.

Jag blir frustrerad, arg.
Men precis som jag har gjort alla andra dagar...så fortsätter jag att försöka.

Jag kan inte vänta längre på att det ska bli bättre.
Jag måste själv försöka hitta en struktur som fungerar...för mig.

Nu är bussen snart framme på knutpunkten.
Jag ska ta en promenad ner till tåget.
Jag ska hitta en plats och sen ska jag äta min gröt som jag inte hann äta imorse.
Jag ska dricka min smoothie som jag inte hann dricka. 
Jag ska smutta på mitt te som jag.....inte hann dricka.

Nu hinner jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0