En dag på Kullaberg

En helt perfekt dag.
Så där underbart speciell.
Bara jag och flickorna på äventyr.
Vi hittade en grotta.
Vi klättrade i berg.
Vi upptäckte en fin stenstrand där vi (dom) badade i det fantastisk fina vattnet.
Dessa dagarna stannar kvar hos mig.
Dom etsar sig fast i mitt hjärta och hjälper mig  när de dåliga dagarna letar sig fram.

Egentligen gjorde vi inte speciellt mycket, alltså ingen grillning och nåt sånt.
Vi hade packat vatten, majskakor och badkläder...inget mer.
Det va allt som behövdes.
På vägen hem så stannade vi och åt lunch på en resturang. 

Mm....vilken dag alltså.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När vi vadade ut i det kalla uppfriskande vattnet så kände jag helt plötsligt hur något nöp i mina tår.
Jag tittade ner och upptäckte till min förvåning en krabba som just upptäckt mina fötter.
Den undersökte och ville nog helst knipsa av en tå för lite eftermiddagssnax. Vi hade väldigt roligt åt den ända tills den beslöt sig för att börja mumsa. Då va jag tvungen att protestera lite.
Jag flyttade mig lite och tittade om jag kunde se fler krabbor. 
Efter en liten stund såg vi räkor.
Ganska stora och vääääldigt nyfikna.
Dom följde liksom efter oss och letade upp våra fötter. 
Jag kunde till och med hålla en med mina kupade händer fyllda med vatten. 
Jätteroligt att se och väldigt nyttigt för barnen att få uppleva dessa vackra djur i deras naturliga miljö.
(null)

(null)

Nu ska jag kolla lite fotboll och sen är det sängen.
Jobb imorgon 😊🌸
Ha en underbar kväll allesammans 😁

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0