En sån där dag

Uppe med tuppen imorse och solen hade precis börjat leta sig fram.
Det va kallt när jag öppnade dörren och tog ett djupt andetag av den friska morgonluften.
Ibland gör jag så....bara för att känna hur "morgonen" doftar.
Det låter knasigt kanske men på nåt sätt ger den mig en känsla om hur resten av dagen kommer bli.
Det kändes bra, det doftade av dagg på gräs och lavendelblommor från grannträdgården.
Men min känsla skulle ack ha så fel.
Hade jag vetat hur resten av dagen skulle bli hade jag nog stängt av kaffekokaren och krupit ner under täcket igen.
För att summera min dag kan jag bjuda på dessa tre bilder:
(null)

(null)

(null)

För er som inte ser eller förstår så är detta antal mil som den aktuella bussen gått.
När man kör beställningstrafik så är det nödvändigt att skriva ner sånt för att sen företaget ska kunna få betalt.

Bussen va borta när jag kom till jobb. Dom hittade inte den ( har fortfarande svårt att förstå hur man kan bli av med en 15 meters buss).
Jag fick en annan dom absolut inte dög till att köra resenärer till flygplatsen med.
Så jag fick köra upp denna bussen för att sedan byta buss till en annan.
Sen fick jag hämta upp resenärerna som va mer intresserade av att ta bilder på fina bilar än att lasta in bagage och komma iväg till flygplatsen.
Efter en stund kom hotellvärdinnan ut och sa att det va nån från transportstyrelsen som ville prata med busschauffören 😳 
Hmm....detta verkade ju intressant.
Personen i fråga va inte alls från transportstyrelsen utan från ett företag som hade till jobb att ordna så ALLA passagerare va på plats vid hotellet så dom kom med till flygplatsen.
Detta hade dom dessvärre missat.
Så det va bara att tända blåslampan och skynda på resenärerna om vi skulle ha en chans att hinna till flygplatsen i tid.
(Behöver jag poängtera att jag inte va så fridfull som jag vanligtvis är)

Jag skyndande bort till det andra hotellet och fick med mig passagerarna sen bar det iväg till Landvetter Göteborg.

Vi hann dit i tid så det va skönt.
Hann dock inte säga adjö till resenärerna eftersom mitt främsta mål vid ankomsten va att hitta en toalett.
Men dom hittade säkert in genom dörrarna.

Nä vet ni vad.....detta va ett lång, stressig, tröttsam dag.
(null)

(null)

(null)

Tur att man har några solglimtar i sitt liv då dom förgyller ens dag.
Nu är det snart dags att säga god natt.
Men innan jag gör det ska jag läsa igenom den här boken.
Det vankas högläsning imorgon i klassen och jag får äran att läsa.
Vi ska träna på lite lässtrategier och jag ska få hålla i lektionen.
Jag bli kul, ser fram emot lite mer ansvar.
Jag är ju där för att lära mig så det är bara att hugga i.

Läste boken för tjejerna nu ikväll och den va faktiskt riktigt bra.
Ska fortsätta läsa imorgon 😊
Nu säger jag God Natt!! Hoppas på en lika solig dag imorgon.

Kram på er 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0