On my way

Tåget är nästan tomt när jag kliver på det.
Men jag vet att snart kommer det fyllas av pendlare. 
Samma människor varje morgon. 
Samma resa fram och tillbaka. 
Jag är en del i detta fenomen.

Om 1,5 år är jag inte det längre. 
Då blir det en annan väg för mig. Men både glädje och skräck gör jag denna resan. 

(null)

Idag är det svenska som gäller.
Vi ska påbörja vår första uppgift. 
Hoppas att det inte tar för lång tid. Det brukar alltid vara en liten dans första gångerna innan man lär känna varandra. 
Denna gången ska jag hålla mig lite i bakgrunden. Se vad de andra gör och säger. Studera dem lite innan jag ger mig in i dansen.

Jag har påbörjat den andra boken nu. Björnstad av Fredrik Backman. Den verkar helt okej än så länge. 
Jag läste några kapitel igår innan jag lade mig.  Blev förvånansvärt trött av detta. En bra strategi för att somna. Sen vet jag inte om det säger nåt om handlingen i boken haha. 

Men jag ska fortsätta min läsning nu. 
Har ju fått en fått av Ann-Britt oxå som jag är spänd och förväntansfull på att läsa. 

(null)

God morgon på er 😊🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0