frisk igen!!

Nu har jag äntligen fått komma hem frå sjukan, har varit inlagd sen i tisdes.
 

Jag blev dålig i onsdes förra veckan med feber, när jag hade varit dålig med rätt så hög feber i tre dagar (utan att kunna äta eller dricka nåt) så ville viktor att vi skulle åka in till akuten...så vi åkte.

När vi kommer fram till akuten så tittar hon i receptionen på mig och frågar vad jag har för problem så jag förklarar att jag är gravid och att jag har  haft hör feber i några dagar och att jag inte får behålla varken mat eller vatten.
Hon går in och pratar lite med sin kollega för att sedan komma ut och hämvisa oss till förlossningen.

Vi går eller jag stapplar väl mer vid detta laget upp till förlossningen och där får vi komma in på ett rum, sköterskan ber om min legetimation. Hon försvinner ett tag och kommer sedan in och säger att vi inte ska vara hos dem utan vi ska gå ner till gynakuten, detta utan att ens ha tagit i mig eller frågat hur det är med mig.

Inte mycket att göra åt den saken så vi går vidare till gynakuten och vid detta laget så ligger min puls antagligen på 130 och jag känner mig svagare och svagare hela tiden.
En dam säger till oss att vi kan sitta ner i korridoren...I KORRIDOREN.....inte ens ett rum kan vi få komma in i när jag sitter eller halvliggen i vikotors knä och skakar som om jag hade fått en anfall elller nåt.

Efter ett tag kommer damen tillbaka med ett trevligt besked: "Ni ska faktiskt till vårdcentralen först innan ni ska hit så om ni åker dit där så kan dom hjälpa er".
Jag trodde inte mina öron, vi hade alltså gått runder från ställe till ställe helt i onödan.

Besviken och trött så gick därifrån utan att ha fått en gnutta hjälp, jag ville bara hem o lägga mig men viktor insisterade på att vi skulle åka till vårdcentralen så det gjorde vi.
Väl framme där så går jag fram till receptionen o ber om att få en tid och vet ni vad jag får för svar "du kan inte boka tid här, du måste ringa o boka en tid" detta säger dom alltså till mig på själv vårdcentralen när jag står där...helt otroligt!!!! så jag får numret och ringer för att se om jag kan få tid nu på morgonen.

En tant svarar och frågar vad det är för fel på mig, jag förklara samma som innan, hon svarar mig så här:
Det är inget att gå till doktorn för, det e bara att gå hem o ta värktabletter och vänta ut febern."
Detta var droppen, jag blev skitledsen och la på luren o sen åkte vi hem. När vi kom hem tog jag tempen och då hade jag 40,6 C och var helt slut.

Är det konstigt att man tappar förtroendet för sjukvården när dom behandlar en så här. Jag var hemma i ytterligare 4 dagar innan viktor släpade mig till vårdcentralen igen och då var det minsann andra toner som spelades. Jag fick ta prover sen var det raka vägen till sjukhuset.

Tänk om jag hade kunnat få hjälp direkt, då hade jag sluppigt genomlida dessa dagar med feber och smärta.
Min diagnos: Njurbäckensinflammation+ urinväginfektion.

Nu är jag iallafall hemma igen och mår mycket bättre, har lite ont i ryggen bara av dom sjukhussängarna...inte så sköna som man tror hehe. Så nu ska jag bara ta det lugnt o vila upp mig. men nu vet ni iallafall varför jag inte har bloggat senaste veckan veckan.

Ha en underbar kväll o en skön helg/////bella

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj då! Ja sjukhuset är en sort för sig.. Vårdcentralen är ännu värre! Bra att du mår bättre!

2008-11-01 @ 15:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0