ojojoj!!

var det tre dagar sen jag bloggade....dåligt av mig...måste vara mer aktiv.
Jaha vad har hänt sen jag bloggade sist då.

Igårnatt så trillade lava ner från sängen....helt otroligt hemskt var det. Det har aldrig hänt innan ocg jag var helt utom mig av oro, hon var ju trött sen när hon hade lugnat ner sig men jag har fått lära mig att om man har slagit sig i huvudet så ska man absolut inte sova. Och det var precis vad hon ville göra, så då åkte jag och viktor in till sjukhuset och satt där till 4 på morgonen när dom var klara med Lava. Doktorn sa atthon mådde bra och att hon inte hade fått några bulor i huvudet, jag tyckte att jag kände bulor överallt på henne men det var bara imbillning sa doktorn. Usch!!! nej det var jättehemsk men det kommer aldrig mer att hända eftersom jag aldrig kommer lämna henne obevakad igen.
Det som hände var att jag skulle natta henne, så jag gick och bar på henne och försökte få henne att somna. Hon tog nappen och slängde iväg den och då hamnade den under sängen. Jag försökte ta den men nådde inte så jag lade henne I MITTEN av sängen precis för att hon inte skulle rulla över kanten, hon rullar ju bara en gång antingen från mage till rygg eller tvärtom. Men jag hade bara precis satt mig på knäna när jag hörde dunsen och sen var det hela igång. Lava grät och ja grät och viktor försökte lugna ner både mig och Lava. Jag hoppas att det aldrig mer händer för det var helt hemskt.

i tisdes så var Linn här och hälsade på, Linn är en gammal klasskamrat fråm gymnasiet. Det var jättekul att träffa henne igen och vi bestämde att vi skulle ses nästa vecka oxå. Jag höll på att baka bullar när hon kom så hon fick ett provsmak på min baktalang hehe. Ann-britt undrade om jag kunde baka bullar till bröllopet eftersom viktor har tagit över hela deras kök och självklart kunde jag det. Väldigt mumsiga blev dom.

Igår så var jag och viktor hemma hos brudparet och hjälpte till. Jag klippte gräset och hjälpte till att städa upp lite därinne....tycker synd om ann-britt, hon visste inte var hon skulle börja...det var för mycket att göra. Men jag vet att hon fixar det...det gör hon alltid. Ska bli kul sen och se hur det hela blir...alltså till bröllopet. Jocke har lagt stenplattor på bakgården och blir nog klar med det idag...skitfint blir det. Vi satt på just det golvet igår och avnjöt pizza och kebabrullar...underbart!! jag längtar tills mamn har sitt eget hus och sin egen trädgård som man kan fixa och dona i.
Nåt som inte var så kul var dom där jäkla millimetrarna.....aaaah!! jag höll på att få ryck på dom igår. Bara jag pratar om dom så börjar det klia på mig. Alla djur har ju en mening....men inte dom...jag fattar inte vad dom gör här i världen. förutom att irritera folk så klart.

nä nu ska jag gå ner och hämta katterna...dom har varit ute en bra stund nu så det är dags att gå in. Det är så varmt ute och dom har ju inget vatten så jag vill inte att dom ska få solsting eller nåt hehe.

kramkram



en rolig historia, när jag diskade så hörde jag bara en klirr...jag tittar i vasken och då har den här glasbiten gått av från glaset i fråga...helt knasigt att det går överhuvudtaget...och det är helt helt och runt..fattar inte hur det går till.



funderar på att börja måla igen...kanske kunde måla några fina tavlor till vårt nya hem hehe.





några teckningar som jag har gjort....det är kul att rita o måla =0)



fina present som jag fick av Linn när hon var här....tack så mycket!!!





träning på hög nivå hehe!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0