stor förändring!

ja hur mycket ska man ändra på sitt liv egentligen, alltså nu när man blir mamma och pappa. Vissa säger att duska leva som vanligt men hur är det möjligt? man har en till att försörja, en till att älska.
Man går ner i lön när man är mammaledig så man har inte lika mycket pengar att röra sig med men ändå så ska man "leva som vanligt". Man har inte lika mycket tid för sig själv men ändå "lev som vanligt".

Om jag bara hade kunnat snabbspola fram till om 3 månader så jag vet hur mitt liv ser ut då. Jag vet inte om det är jag som tänker för mycket men jag tycker inte om att vara oförberedd.

Sen så får man andra prioriteringar, trodde jag iallafall. Jag känner att jag inte bryr mig lika mycket om mina behov, tyvärr så känner inte alla likadant.
Kan jag begära att Viktor ska ge upp sitt liv och sina nöjen bara för att jag gör det...eller rättare sagt för att jag VÄLJER att göra det??
Är det kanske bara jag som överreagerar eller??

Jag vill inte behöva försvara hans val för alla som undrar och frågar.

jobbigt, jobbigt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0