Jag ska måla hela världen lilla mamma...

...eller ja åtminstånde två trappräcken hehe. Jo för tusan, idag har jag lekt målare, jag målade mina svärföräldrars trappräcken...så nu är snart trappan komplett hehe. Viktor gjorde ju om hela hallen för ett tag sen och nu var det bara räckerna kvar så då tyckte jag att jag kunde göra det tills dom kom hem från semestern i Finland (hoppas ni har det trevligt).
När vi hade jobbat klart där så åkte vi hem till emil och käkade där..pizza..inte så nyttigt men dödligt gott hehe, den där pizzerian i Mörarp har afktiskt riktigt goda pizzor och kebab...så jag får rekommendera dom.
Ja Emil har flyttat nu, han har sin första egna lägenhet. En etta på 38 kvadrat...jättefin, helt nyrenoverad. Jättehögt i tak och fina neutrala färger eller inte så mycket färger...svart vit och grått hehe. Han har flyttat till den gamla banken i Mörarp.

Ja så nu när han har fått sin första lägenhert så kan väl vi få vårt första hus...tycker jag iallafall. Vi ska ditt och titta på huset igen på Tisdag.....spännande, Mamma ville nog följa med...hehe hon är mer i exstas än vad jag é. Om vi då tycker om det och så så ska vi nog lägga ett bud....ååh!! hoppas hoppas.

Vi fick tillbaka vårt guitarhero idag så viktor sitter och provar det nu...hoppas verkligen att det funkar nu. Det var faktiskt rätt så roligt får jag erkänna...jag trodde inte att det skulle vara så roligt...ännu ett tv-spel tänkte jag ...men sen så provade jag det och jo det var skitkul!!!!

Jaha vad har mer hänt då?? hmm!! jag har fått den 4:de säsongen av DH så nu bär det av till wisteria lane igen...hihi...jag vet att jag é nördig men det är så spännande. Det slutade med att Edie hängde sig så jag bara måste se nästa avsnitt nu...helt sjukt om hn dör...det kan hon ju inte göra hon är ju en av huvudrollerna. jaja vi ska se hur det blir och vad som händer. 
haha jag fick gå och ta Lava nu...hon låg utanför sitt babygym...igen!! hon har börjar röra sig väldigt mycket...jag vet inte riktigt hur hon förflyttar sig men på nåt sätt så har hon flyttat sig avsevärt från ena stunden till den andra. Jag vägde mig idag och sen väge jag mig igen med henne i in famn...jag tänker inte säga vad jag väger men hon vägde om det nu stämmer...6 kilo...jippi!! jag var rädd att hon inte skulle ha gått upp så mycket i vikt...hoppas vara att den nu stämmer som sagt. Vi ska till bvc den 28 så då får vi väl se...usch då ska hon få sina sprutor...eller vänta..nej hon fick ju förra gången..då är det inte förrän nästa gång hon ska få sina sprutor.

jag har tagit lite bilder från när jag var och hälsade på hos pappa...vi var ute och gick och hamnade på hembygdsparken, pappa bjöd på en räkmacka och sen gick vi hemåt. det var roligt att träffa honom...jag berättade lite om huset som vi har tittat på och han gav mig lite råd och tips....det är ju rätt mycket som man ska tänka på. Tyvärr så fick han inte se hur mycket Lava har utvecklats för hon sov mesta dels av tiden....nästa gång så ska han få se mer. Hon har blivit så stark...hon håller sig uppe jättelänge när hon ligger på mage..asså riktigt högt uppe...ser ut som att hon gör armhävningar hehe.

nu ska jag surfa lite på nätet sen är det DH som gäller...ha en trevlig kväll
////bella









här ska Lava få hänga sin napp sen, där är hur många nappar som helst på den där kaninburen och det kommer nog bli fler med tiden anar jag. Men det är ett bra sätt för barnen att sluta med napp...jag vet flera som har gett sina nappar till kaninerna och sen inte brytt sig. Mycket bra idé!!!



dessa söta getterna var ute i det fria...så söta dom va!!! jag fick klappa en som var jättetam.
Här kommer lite fler bilder som jag har tagit.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0