dåligt dåligt

ja det var ju ett tag sen jag bloggade, dåligt av mig jag som har så många läsare som är beroende av min blogg hehe.

Vad har hänt då sen jag bloggade sist. Jo vi har fått ett nuytt tangentbord tack vare mig hehe, så här gick det till:
jag skulle leta efter min vattenkokare (som jag fortfarande inte har hittat) och så kom jag på att jag kanske hade lagt den uppe på kylskåpet...ja jag vet vad ni tänker...varför skulle man lägga den där, men jag har mina små ställen som jag gömmer undan saker på hehe...iallafall så tittade jag där och då såg jag nåt bakom kylskåpet...men jag nådde inte så jag sa till viktor att kolla vad det var....och vips så fiskar han upp ett sprillans nytt tangentbord. Tydligen så var det han s som bodde här innan och han hade väl oxå sina gömställen. Tangentbordet var helt nytt och orört i en oöppnad åda...jippi till oss. Tror inte att han saknar det eftersom vi snart har bott här i ett år hehe.

Viktor ska åka upp till Göteborg med min lillebror tobias på fredag...dom ska gå på Metaltown. Vi får se om dom åker upp på lördag oxå...tobias visste inte om han ville upp då oxå så vi får se. Jag funderar på om jag och Lava ska med för då kan vi gå på liseberg medan dom är där inne...problemet är bara att det inte slutar förrän 12 på natten och det är nog lite för sent för oss hehe.

Gizmo var ute helt själv idag..jättelänge..tycker jag iallafall. Jag höll på och tvätta så jag tänkte att han kunde få vara ute medan jag gjorde det. Turbo var oxå ute förresten, sen när jag väl kom på att "just det dom är ute" så hade det nog gått två timmar...men dom kom så fort jag kallade på dom. Kul för gizmo att kunna vara ute lite mer nu.

Jag och Lava har badat i pool idag, vi var och hälsade på sofias kompis Sandra och hon har en stor pool. Så Lava fick på sig en badblöja och sen badade hon på och plaskade...jättekul var det. Sen fick hon lägga sig i ett soltält så hon inte skulle bränna sig och där somnade hon gott. Så medan hon sov så flöt jag runder i poolen och njööööt!! lite färg fick jag oxå. Sen efter det så åkte jag och Fia hem till oss och kollade DH (desperate housewifes), har fått låna tvåan och trean nu så det är DH för hela slanten.

Sara fyller 26 idag eller det blir ju igår nu när jag kollar på klockan...grattis grattis!!!
Höll ästan på att glömma men kom på det i sista sekunden hehe...jag är sååå dåligt på födelsedagar så det finns inte. Ska vara glad om jag kommer ihåg min egen.
Oj jag glömde nästan att berätta, Lava vände sig helt själv idag...hela vägen från rygg till mage....elt själv. Jag är så stolt över henne...min lilla prinsessa.
Jaha vad ska man göra idag då, betala räkningar kanske...blä men ett måste.
Tänkte rensa ut lite lådor idag och kolla igenom viktors strumpor..slänga ett par kanske *ler* han har ju så många så det skadar inte.

Hehe jag möblerade om igår...fint blev det. Viktor fick inte vara med och bestämma utan han fick se mästerverket när han kom hem....han tyckte det var fint. Ja jag fick ju göra nåt eftersom jag inte fick ta hem soffan som jag ville ha. Vill ha lite förändring här hemma och nu har jag fått det. Det var värsta skattjakten under sofforna haha, sofia höll på att trampa på en gammal grankula.
Jag passade på och städa ordentligt när jag ändå höll på med min möblering...fast helt i onödan....inatt vakande jag av ett krasch....Antagligen var det Turbo...han hade vält ner min fina vas som jag fick av viktor. Så det var med andra ord röd sand och glas i hela vardagsrummet. Jag gick in till viktor och bad han hjälpa till och han sa ja jag kommer.....kom han...nej!! den lilla tönten låg och sov när jag gick in sen. Och sen idag så frågade jag han varför han inte kom ut och hjälpte till och då visste han inte vad jag pratade om....typiskt!!! jag ska sluta prata med honom på natten för han kommer aldrig ihåg nåt dagen efter.
Jaha så då är man en vas mindre..snyft...jag älskade den vasen.

hmm!! tror att jag har fått med en del av vad som har hänt iallafall....lovar att inte dröja så länge tills nästa gång. Och förresten så har jag fortfarade inte tränat än...ska nog få med fia snart. Jag vet att jag är dålig som inte har tagit mig i kragen än men det kommer det kommer...ska väga mig imorgon sen så kommer det nog att gå fort.

god natt på er...vet ej om jag ska lägga mig nu eller om jag ska se ett par avsnitt av DH...hmm!!! vi får se, vi får se!!
god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0