värsta dagen!

Idag har nog varit den jobbigaste dagen sen Lava kom till. Jag skulle ju göra en massa grejer idag och det var väl ok tills jag skulle tvätta. Det är inte lätt att tvätta med en liten bebis som inte alls vill tvätta. Lava skrek så fort jag lade henne ner så jag fick ha henne på armen samtidigt som ja försökte hänga upp tvätt med den andra armen. Sen när jafg kommer upp och precis bara vill gå och lägga mig och vila, då möts jag av en katt som kissar i vår säng.
Jag säger bara att det var tur att han sprang och gömde sig annars hade jag nog gjort mig olycklig på honom.
Så det var bara att börja tvätta madrassen och menad jag gjorde det så låg Lava och skrek halsen av sig. Man måste ju ta kisset direkt innan det hinner sätta sig i madrassen så hon fick tyvärr skrika ett tag, det gjorde ju inte saken bättre direkt.
Så nu för en timme sen åt jag mitt första mål för dagen, har inte hunnit eller kunnat äta  nåt innan nu. Nu vill jag bara gå och lägga mig men jag får hålla mig vaken ett tag till. Viktor och Peter åkte iväg och skulle hämta min Whisky hos Mamma, Jag ska ge uffe den som tack för hjälpen för att han hjälper mig med bilen.
Lillan ligger och sover nu...äntligen så jag får passa på och blogga nu.

Så vad händer imorgon då?
Jo! jag ska åka och hälsa på Farmor vid 12 tiden...pappa kommer och hämtar mig sen så sticker vi. Sen ska jag lämna bilen till uffe och förhoppningsvis så kan jag hämta den sen när vi kommer tillbax från farmor.

Fia skulle kanske komma hit imorgon och Sara tittar nog oxå förbi...så det blir nog en film och nåt gott att äta sen på kvällen.
Viktor ska ju iväg och cykla och dricka hehe....hoppas han har kul!!
Se så skulle han sova hos peter (ja jag vill inte ha hem honom om han kommer vara i det skicket som jag tror) och sen ska han spela match på fredag..hehe ska bli kul och se hur han mår då, dom ska visserligen inte spela förrän på kvällen men ändå....jag tror inte att dom kommer ta det så lugnt med drickat imorgon.

Dagens middag blev Kycklingsallad med fetaost och oliver...mums!! jag var och handlade efter att jag hade varit och servat barnvagnen. Jag blev 700 kronor fattigare. Jag blev lite förvånad när jag skulle ta en sån laserskjutare som man kan handla med.....för det gick inte. Och jag ordnade så att jag skulle kunna använda den senast förra veckan. Men tydligen så kan man bara använda dem på det varuhuset som man har anmält det på. Så jag måste med andra ord åka runt till alla varuhus som jag brukar handla på och ordna det med alla. Hmm!! tröttsamt. Sen har jag upptäckt att man handlar mycket mer när man inte har den där laserskjutaren....man bara plockar ner en massa varor utan att igentligen kolla efter vad man plockar ner....sen håller man inte reda på hur mycket man handlar för. Nä usch för att gå och handla själv.....speciellt när man ska upp med varorna....tre trappor upp!!...med en bilstol på ena armen.....och ett barn i bilstolen.
                                                           Men är man dum i huvudet så får kroppen lida

Nu ska jag kolla om det går nåt bra på tv sen ska jag mumsa på mitt choklad (70 % så det är inte onyttigt, inte så mycket iallafall) =0)
kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0