BVC

Ja nu är vi hemma, var ju på bvc idag. Lava väger numera 8 kilo och är 69 cm lång...hon växer så det knakar. Min bvc tant sa att lava hade jättefin färg i ansiktet..hm! undrar vad hon menar med det...jo att hon har en fin färg ju så klart men finns det en ful färg på en bebis??



När vi skulle hem därifrån så öppnade himlen sig och regnet bara öste ner...så jag och Lava var genomsura när vi kom hem. Egentligen varför att vi så rädda för regnet...asså jag sprang hem som en galning men egentligen så är det bara vatten. Vad gör det om man blir lite blöt...man torkar ju igen hehe.

Idag hängde jag upp julgardiner i vardagsrummet...så nu är det riktigt juligt här hemma, tyvärr så får jag inte göra apelsiner med nejlikor i...viktor tycker inte om den doften...buhu!! det som luktar så mycket jul.
Nu tänkte jag ta mig en mugg med glögg och bara mysa...fast det kan jag ju inte...kjag ska börja på maten snart. Tänkte göra köttbullar i vanlig ordning hehe fast inte med potatismos denna gången..jag ska ha vanlig potatis med sås...hemmagjort såklart.



Vi var iväg igår och kollade på sängramar, vi hann till ekeby möbelaffär men sen när vi kom till härliga hem så var det stängt...hallå en sån stor affär ska väl inte stänga redan 19.00 hm!! vi åkte iallfall in på bauhaus istället och kollade på lite kakel m.m...det är kul att titta på sånt nu när det är på riktigt. Vi hittade en sängram på ekeby M som båda gillade..den var i lite gammeldags stuk...kan fungera om man bara inreder i liknande tema. Vi provsatt vår snart "egna" soffa =0) ååå va man vill flytta nu...jag såg framför mig hur det skulle se ut sen i huset, ja man kan väl drömma än sålänge. Snart är det på riktigt.



Jag var och lämnade mina önskade tider på jobb idag, vi får hålla tummarna att jag får samma tider som jag hade innan jag gick på mammaledighet...fast det tror jag knappast. Jag bör få reda på det nån gång nästa vecka. Gud va tiden bara rusar iväg, jag har snart redan varit hemmai ett helt år...ett helt år..det är helt sjukt. Jag känner mig kluven..vill inte vara ifrån min älskling så länge...men hon behöver ändå vara med sin pappa lite...eller ja lite och lite ett halvår hehe. Nu när viktor kommer hem så ska vi iväg till dom där jäkla bilcentra och betala den där jäkla vattenpumpen...grr!! vi behöver verkligen inte såna utgifter nu. Menmen vad gör man.

ha en underbar dag////Bella o Lava


Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj va duktig lilla Lava e....växer så det knakar o går med vagnen...snart stora tjejen. Vad sägs om att ses på söndag istället? David börjar 14, han vill gärna oxå träffa er. Jobbar mån-fre 8-17 annars. Ha det gött, kram Jenny

2009-11-26 @ 18:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0