Söndag!!

Söndagar är ofta lika med att ligga i soffan och softa och sen när man känner att hunger knackar på så ar man upp luren och ringer närmaste pizzeria...det är en äkta söndag. Idag kommer inte att bli en äkta söndag, det händer nåt konstigt när man får barn...det går plötsligt inte att ha fler "äkta"söndagar.

Viktor va jättegullig idag..eller han var gullig när jag hade övertalat honom hehe, han tog lava imorse så jag fick sova ut ordentligt...skööönt!!! det behövdes kan jag säga. Jag vaknade av ljudet från en bebis som pratar för fullt eller snarare skriker hehe....så när jag väl kom upp så stod hon och tittade på tv:n och lade några kommentarer då och då.

Pappa ringde och sade att han inte mådde så bra så jag och lava får hälsa på honom en annan gång. Om ett tag så tänkte jag åka till mörarp och hälsa på Lavas farmor o farfar..sen ska jag gå över till Camilla och lämna lite pengar till matilda. Förhoppningsvis så bjuds det på en kopp kaffe, dom skulle till åstorp och kolla på hästar så jag vet inte riktigt när dom kommer hem...jag får väl chansa.

Igår var vi hos veronika på kalas...det var kul att träffa alla syskonen. Det bjöds på taco...det var va vi tänkte äta idag...vi ska nog ta nåt annat. Vi var hemma vid 9 sen blev det film för hela slanten. Först så såg vi en skräckfilm..eller det skulle vara en skräckfilm men den var inte så läskig tycker jag..kommer inte ihåg vad den hette, efter den så kollade vi på zombiefilm....buhu!!! och sen gick vi och lade oss.
Idag är man pigg och glad.

Haha en rolig historia: Jag sa till viktor att lava skulle äta nu för ett tag sen. Så han går iväg och börjar förbereda maten. Efter ett tag så säger han "ska maten koka"? Nä sa jag då och frågade vad det blev för mat till henne idag. "persika och mango" säger viktor då......PERSIKA...OCH....MANGO!!! hör ni hur det låter, är det bara jag eller låter det som en efterrätt..hahaha som jag skrattade. "hur ska jag kunna veta det" sa han då...ja hur ska han kunna veta det...läs på burken kanske haha. Så nu låter vi det svalna och hoppas att hon ska kunna äta lite av det sen iallafall. Ibland är viktor så tankspridd...men roligt har man iallafall!!!

Nu ska jag göra vid mig....hej hej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0