vilken underbar dag

Vilket helt underbart väder vi har haft idag, synd att man inte gick ut förrän eftermiddagen. Jag skulle tvätta kl 12 så då gick jag ut med tvätten och jisses vad varmt det var då. Man fick en chock när man kom ut. Så jag klädde på Lava och sen tog vi bilen till Folktandvården, det var Lavas första besök. Hon hade jättefina tänder sa dom, han fick en ny tandborste som vi ska börja använda nu.
När vi hade varit där så åkte vi direkt hem till Sandra och Lova....hon bjöd på hembakad äpplepaj med vaniljsås...mums tyckte både jag och Lava. Sen gick vi ut en runda och tittade på när barnen lekte.

Dom ringde från jobb idag och undrade om det gick bra att polisen ringde mig sen. Jag sa självklart att det var okej!! Jag hoppas nästan att dom ringer eftersom jag inte tror att dom där killarna har gett en rättvis bild av vad som hände. Hur man än ser på det hela och det som hände så var dom ändå 5 killar som bankade på 1 kille...det verkar inte direkt rättvisst i mina ögon. Visst han hade inte behövt hoppa in i högen med killar för att "upprätthålla sin heder" eller vad det nu var han sa...men samtidigt så var dom VÄLDIGT provoserande mot han.
Nä jag tycker att sånt beteende bara är så himla omoget och löjligt. Jag trodde verkligen inte att jag nånsin skulle behöva uppleva det men nu blev det så ändå.
Nu när jag tänker efter så kan nog bero på allt som hände i lördes som gjorde att jag blev dålig i magen, det kan ju vara chocken som släpte då. Alla reagerar ju olika på det, jag tänkte inte så mycket på det men det hade ju kunnat sluta riktigt illa. Det är rätt intressant när man tänker efter. Hur man reagerar i såna situationer menar jag. Jag hade inte behövt lämna mitt lilla bås i bussen överhuvudtaget, bara tryckt på larmknappen och inväntat polisen. Men jag tänkte inte alls på det, jag tänkte bara på den där killen som höll på att bli misshandlad där ute....även om inte lilla jag kunde göra så mycket så försökte jag ändå "styra" upp det lite. Men dom hade ju lika gärna kunnat hoppa på mig..men det tänkte man inte på i den situationen.
Vissa hade kanske bara stängt dörrarna och kört vidare men nej det hade inte kunnat göra, jag antar att det är det som kallas civilkurage...nåt som inte alla är utrustade med.
Visst jag förstår att man kanske inte vill riskera livet för någon främling, men nu har jag förstått att det gör man rent instingtivt om man nu gör det...man hinner oftast inte tänka efter. Det är då man verkligen vet hur man reagerar i såna situationer.
Nä jag hoppas att jag aldrig mer behöver uppleva nåt liknande..men tyvärr så tror jag knappast det. Jag har ju det yrket som är rätt utsatt för just detta.
Jag önskar bara att det hade funnits fler människor som vågar stå emot...som vågar säga ifrån när det sker nån orättvisa. Hade det funnits fler sådana så hade det nog inte varit så många som blivit misshandlade eller rånade m.m dagligen....nåt att tänka på!!!

Nu ska jag gå in och pussa min underbara dotter, det bästa jag någonsin åstadkommit i detta livet.

kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0